Import stanów gry z Grandia II na DC do Grandia® II Anniversary Edition
  Platforma - PC Steam & Dreamcast
  Autor - Rolly

 

To była jedna z najbardziej wyczekiwanych gier na konsolę SEGA Dreamcast. Grandia II po debiucie w 2000 roku, okazała się jedną z najbardziej cenionych gier gatunku jrpg jakie ukazały się na konsole. Jakże dużym zaskoczeniem okazało się iż po 15 latach(!) nie lada gratka trafiła się wszystkim miłośnikom japońskiego rpg, stworzonego przez studio Game Arts
.
Klasyk, którego sportowano na PC otrzymał bowiem odświeżoną grafikę, dodano karty i osiągnięcia Steam, wbudowano dodatkowy poziom trudności oraz możliwość wybrania ścieżki dźwiękowej.
Najważniejszą natomiast funkcją jest możliwość odczytu stanów gry z konsoli Dreamcast.
Tak, tak! Do PC-towej wersji wczytacie sejwy z DC!
Wystarczy zgrać je np. przy pomocy aplikacji Dreamshell na kartę SD, adaptera Wingman SD bądź ściągnąć go ze strony typu BlueSwirl lub GameFaqs.
Przy całej karcie natomiast będziemy potrzebować tylko plik VMS. Wyeksportujemy go np. za pomocą VMU Exploler by Speud. Więcej o tym jak to zrobić pisaliśmy w poradniku pod tym linkiem.
Gotowy plik musimy odpowiednio nazwać i przenieść go do folderu ze stanami gry.
Jeśli nie zapisywaliście postępu w grze,  należy utworzyć folder o nazwie saves w folderze z grą o nazwie data

Następnie nasz plik nazywamy np. : GRANDIA2_000.VMS
Przy kolejnych zmieniamy tylko cyfrę dla rozróżnienia przez silnik gry. Wyglądać powinno to jak na poniższym zrzucie ekranu.

 

Po wybraniu opcj LOAD z menu gry pojawią się po chwili załadowane stany z gry z DeCe z całym waszym postępem ościągniętym podczas zabawy na konsoli.
 

To tyle. Czas na dobrą zabawę z Grandia® II Anniversary Edition odpalając własny save.
PS. Testowałem również przeniesienie stanu gry z PC do DC.
Niestety nawet po modyfikacji podstawowych danych i stworzeniu pliku .VMI ,nie chciały się one poprawie zapisać się na Dreamcastowej memorce (podgląd w hexedytorze wyświetla troche inną strukturę).