Logo w ekranie licencyjnym konsoli SEGA Dreamcast  |  Autor - Rolly

 
 

Dziś w dość krótkim felietonie zajmiemy się podłożeniem własnego logo (obrazu) w ekranie licencyjnym, gdy odpalamy konsolę SEGA Dreamcast. umieszczane jest ono zawsze w pliku IP.BIN. Aby wykonać to zadanie, Potrzebne będzie nam do tego raptem kilka narzędzi (wszystkie do znalezienia w dziale Downloads).

- Dowolny
edytor grafiki (w moim przypadku użyłem dodawanego wraz z aparatem programu Ulead Photo)
- Program
MR Writer.
-
Logo Inserter (opcjonalnie)

Pierwsze co musimy zrobić to stworzyć dowolny obraz i dostosować go do poniższych parametrów, czyli :

- Logo nie może mieć więcej jak
320 x 90 pikseli
- Nie może przekraczać
128 kolorów
- Rozmiar nie może być większy niż
8KB (dokładnie 8192 bajty)
- Powinien być w formacie
.PNG, .BMP, .GIF lub .BIN

Na przykładzie poniżej będzie bazował dzisiejszy tekst.

Mr Logo

Obraz zapisałem w 29 kolorach, dzięki czemu plik nie przekroczyłem 5,5KB. Jako format wybrałem PNG.

Gotowe logo otwieramy przy pomocy MR Wirtier’a.
Jeśli wszystko poszło nam ok możemy wykonać opcję
PREVIEW, która pokaże nam jak wyglądać będzie nasza praca wprost na DC.

License Custom Ip MR Dreamcast

Aby zachować przezroczysty kolor tła na ekranie licencyjnym, musicie zastosować odpowiedni kolor pod podkład waszego obrazu. Jest to #C0C0C0 (lub R:195, G:195, B:195).

Teraz wystarczy zapisać fotkę do jednego z formatów. W przypadku, gdy będziemy używać do wypalania CD z naszym projektem programu
BootDreams radzę zapisać je jako .MR (opcja Save to MR) i wrzucić gotowy plik do katalogu MR Logos.
Jeśli natomiast korzystacie z programu EazyBoot możecie zapisać je zarówno jako
.BMP lub .MR – ważne aby nazwać plik jako GAME.
Możemy także się troszkę pomęczyć (jeśli chcemy)  - czyli ręcznie dodać logo. Wystarczy uruchomić program
Logo Inserter, wybrać używany przez nas plik IP.BIN , następnie nasz plik .MR i kliknąć GO.

Gotowe.