Shenmue - Poradnik do gry

Developer & Producent: SEGA / AM2
Platforma: SEGA Dreamcast
Ilość bloków dla VMU: 80
Gra Obsługuje: Pad, VMU, Vibration Pack, Modem, VGA
Liczba graczy: 1
Liczba GD-Rom: 4
SPIS TREŚCI:
1. WSTĘP
Jest rok 1986, Yokosuka, Japonia. Normalne, spokojne życie z dnia na dzień młodzieńca o imieniu Ryo Hazuki zostało niespodziewanie i nieodwracalnie zdruzgotane przez niespodziewanych gości.
Mężczyzna ubrany w ciemno-zielony chiński strój zjawia się w rodzinnym domu Hazuki'ch z dwoma ubranymi w czarne garnitury zbirami. Mężczyzna ten stosuje potężny styl sztuki walki martial arts, jakiego Ryo jeszcze nigdy dotąd nie widział, ażeby uczestniczyć z jego ojcem Iwao w okrutnym pojedynku. Ryo próbuje interweniować i pomóc swemu ojcu, ale drastyczna różnica w sile jest zbyt duża. Ryo pada na ziemię i zostaje wzięty jako zakładnik przez mężczyznę, który pyta Iwao: "Gdzie jest lustro...".
Nie mając żadnego więcej regresu, Iwao niechetnie mówi mu. Kiedy tajemniczy przedmiot jest w rękach mężczyzny, ten ponownie atakuje Iwao: "Czy pamiętasz Zhao Sun Ming...". Z tych słów Ryo poznaje szokującą prawdę z przeszłości. Jego ojciec prawdopodobnie był odpowiedzialny za zabicie kogoś dawno temu.
W pewnym momencie Iwao zostaje powalony na ziemię i pokonany, Ryo bierze swego ojca bliżej siebie i czuje, jak ten bierze swój ostatni oddech. "Lan Di" - mężczyzna ubrany w złowróżbny haft z błyszczącym smokiem na plecach, mężczyzna odpowiedzialny za śmierć Iwao.
"Co ze skradzionym lustrem?", "Kim jest Lan Di?" - zaprzysiąwszy zemstę, Ryo rozpoczyna swą podróż w celu odkrycia tajemnicy okrywającej śmierć jego ojca oraz wyrównania rachunków z mężczyzną odpowiedzialnym za nią.
2. POSTACIE

RYO HAZUKI - mając 3 lata, Ryo stracił matkę. W bardzo młodym wieku z pomocą swego ojca rozpoczął trening sztuki walki, przez co wyrósł na rozsądnego i mocnego młodzieńca - zarówno fizycznie, jak i psychicznie. Ryo ze względu na prestiż swego ojca, jako mistrza martial arts oraz znanego Hazuki (Bukan) Dojo jest znany w Yokosuce przez wiele osób. Po śmierci ojca Ryo zaprzysięga zemstę na mordercy, w wyniku czego poznaje wiele tajemnic związanych z przeszłością ojca oraz jego mordercą.

IWAO HAZUKI - Iwao jest ojcem Ryo oraz mistrzem (twórcą) sztuki martial arts zwanej Hazuki Jujitsu. Darzy ogromną miłością swego syna. Jego hobby jest kaligrafia, którą stosuje w różnych rycinach i listach. W młodości wiele podróżował, dzięki czemu poznał wielu mistrzów i zyskał serdecznych przyjaciół. Zostaje zabity na oczach syna, "zabierając do grobu" wiele sekretów i znaków zapytania.

CHANG LONG LAN DI - lider Chińskiej organizacji zwanej Chi You Men, przybywszy do Hazuki Dojo odbiera Iwao tajemniczy przedmiot, zwany "Dragon Mirror", po czym zabija ojca Ryo. Dlaczego zabił Iwao? W jakim celu chce wykorzystać Dragon Mirror?

NOZOMI HARASAKI - najbliższa przyjaciółka Ryo, która po cichu jest w nim zakochana. W późniejszym czasie okazuje mu swe uczucia, jednak Ryo ich nie odwzajemnia, uważając Nozomi za dobrą przyjaciółkę. W momencie, gdy Ryo opuszcza Japonię, płynąc do Hong Kongu, ona wylatuje do Kanady.

SHA HUA LING - ta tajemnicza dziewczyna objawia się w snach Ryo. Czy spotkanie z nią zmieni oblicze młodzieńca?

CHEN GUI ZHANG - syn Mistrza Chen'a, wiernie oddany swemu ojcu, szanujący go z całego serca. Jest także ochroniarzem ojca, który od lat uczył go stylu walki Yan Qing. Na pozór poważny i "zimny", potrafi być oddanym kompanem. Pomaga Ryo rozprawić się z lokalnym gangiem, "MAD ANGELS". Początkowo miał udać się wraz z Ryo do Hong Kongu, jednak w wyniku nieoczekiwanego wypadku został przy ojcu.

CHAI - członek organizacji Chang Long'a Lan Di, stara się zdobyć przychylność mistrza, na wszelkie sposoby pomagając mu i próbując przechwycić jakiekolwiek informacje. Stara się jak najbardziej przeszkodzić Ryo, tym samym śledząc go - to on dowiaduje się o istnieniu Phoenix Mirror, które w późniejszym czasie nieudolnie próbuje przechwycić. Na kilka minut przed wypłynięciem Ryo do Hong Kongu po raz kolejny staje do ostatecznego pojedynku z Ryo.

MASAYUKI FUKUHARA - Fuku-san żyje w domu Hazuki'ch przeszło 10 lat. Jest jak brat Ryo, ponieważ Iwao uczył ich wspólnie różnych technik walki, a mieszkając w domu Fuku-san stał się członkiem rodziny. Uczciwy i solidarny, stara się pomóc Ryo.

INE HAYATA - więcej niż 15 lat, Ine-san jest gospodynią domu Hazuki'ch. Jest cichą, ciężko pracującą kobietą. Martwi się o losy Ryo i stara się go odwodzić od złych pomysłów, zastępując mu zarówno matkę, jak i ojca.

CHEN YAO WEN - Mistrz Chen prowadzi biznes polegający na zagranicznym handlu. To on w liście od Zhu Yuan Da jest wymieniony jako osoba, u której można szukać pomocy. Pomaga Ryo, aranżując jego podróż do Hong Kongu. Swemu synowi - Gui Zhang'owi wpoił wiele moralnych zasad, oraz nauczył go przekazywany z pokolenia na pokolenie w rodzinie Chen'ów styl Yan Qing.
3. SEKRETY
Oto garść sekretów, które możecie sprawdzić w trakcie rozgrywki. Większość z nich zamieściłem w samej solucji, ale pozwoliłem sobie zamieścić je także tutaj, gdyż są poukładane chronologicznie i możecie je sprawdzić po kolei.
- Sparing z Fuku-san'em - drugiego dnia rozgrywki możemy udać się rankiem do dojo, gdzie w wyniku spotkania z Fuku nauczymy się ciosu "Pit Blow". Od tego momentu, aż do znalezienia pracy (na 3 CD) możemy każdego ranka odbywać krótki sparing z Fuku-san'em.
- Sposób na zostanie w Dobuicie dłużej niż do 23:30 - w momencie, gdy szukamy marynarzy i baru Heartbeats, możemy kręcić się po Dobuicie aż do - o ile dobrze pamiętam, 4:30.
- Dwie walki z Akio Enoki i Tetsuya Nagashima - dzień po rozróbie w Heartbeats Bar udaj się przed 19:00 (7 pm) do Sakura Park w Sakuragaoka - włączy się cut-scenka, w której Enoki i Nagashima terroryzują Nozomi. Po krótkiej wymianie zdań czeka Cię Free Battle z nimi. Druga scenka ma miejsce w momencie, gdy otrzymujemy list od Ine-san i może się odbyć jedynie, gdy zaliczyliśmy scenkę pierwszą.
- Nozomi wyznaje swą miłość do Ryo! - w momencie, gdy szukasz Magazynu Nr.8, wróć koło 7 pm. do domu. Powinieneś dostać telefon od Nozomi, która pragnie się teraz spotkać w Sakura Park - akcja powinna tam się przenieść automatycznie, a Ty będziesz miał okazję ujrzeć tych dwoje w interesującej sytuacji.
- RYO ODWIEDZAJĄ PRZYJACIELE - następnego dnia po spotkaniu z Nozomi, ok. 7 pm. udaj się do Yokosuka Bar. Akemi-san powie Ryo, że Fuku-san dzwonił. W domu spotkamy 2 kumpli: Ichiro i Naoyuki'ego, którzy powiedzą Ryo, że wszyscy się o niego martwią.
- POTYCZKA Z BUM'EM - mniej więcej przez cały 2 CD możemy natknąć się na ciekawą cut-scenkę, którą jednakże bardzo łatwo jest przeoczyć. W nocy (po 7 pm.) pokręć się w okolicach Manpukuken Ramen - tam Ryo powinien zaczepić mocno wstawiony facet, który zaprasza młodzieńca na wspólną libację.
- SPOTKANIE Z MENELEM - zanim wkroczysz na teren Old Warehouse District, udaj się w stronę Magazynu Nr.13 - tam powinieneś ujrzeć menela, który zostaje wyrzucony przez ochronę. Ten poprosi Cię o puszkę ciepłej kawy z pobliskiego automatu.
- POJEDYNEK Z NOWYMI PRZYJACIÓŁKAMI MAI I POMOC HISAKA-SAN - w momencie, gdy spróbujesz przejść przez główną bramę Old Warehouse District, a stojący tam ochroniarz wyrzuci Cię, udaj się do Hisaka-san do stanowiska Hokuhoku Lunches.
- WIZYTA U KOTKA I SPOTKANIE Z NOZOMI - po spotkaniu z Master Chen'em, udaj się następnego dnia do Yamanose Shrine. Oprócz cut-scenki z kotkiem, Ryo spotka Nozomi.
- SPOTKANIE Z LIU-SAN'EM - w przeciągu kilku najbliższych dni postaraj się odwiedzić Liu-san'a Seniora w Suzume Park w Dobuicie. Staruszek powinien wyjaśnić Ryo znaczenie hasła "Father's Heaven, Nine Dragons, Mother's Earth, Comrades".
Pełna lista sekretów (30 pozycji) dostępna jest w pełnej wersji poradnika.
4. KASETY
- Antiquity Tree
- Be-Witch
- Boz Nov
- Dandy Old Man
- Destiny
- Feel Tired Song
- Flower Girl
- Glyfada
- Go Go
- Harbor Bar
- Harbor Beats
- Heart Beats
- Hip de Hop
- Like a Feeling
- Linda
- Liquor
- MJQ
- NaNa
- Spider
- Strong
- SHA HUA THEME
- SHENMUE THEME
- Y.A.D.A
- Yokosuka Blues
5. FIGURKI
VIRTUA FIGHTER:
- Akira 1
- Akira 2
- Jacky 1
- Jacky 2
- Jeffry 1
- Jeffry 2
- Kage 1
- Kage 2
- Lau 1
- Lau 2
- Pai 1
- Pai 2
- Sarah 1
- Sarah 2
- Wolf 1
- Wolf 2
- Wooden Man
VIRTUA FIGHTER KIDS:
- Kids Akira 1
- Kids Akira 2
- Kids Dural 1
- Kids Dural 2
- Kids Jacky 1
- Kids Jacky 2
- Kids Jeffry 1
- Kids Jeffry 2
- Kids Kage 1
- Kids Kage 2
- Kids Lau 1
- Kids Lau 2
- Kids Lion 1
- Kids Lion 2
- Kids Pai 1
- Kids Pai 2
- Kids Sarah 1
- Kids Sarah 2
- Kids Shun Di 1
- Kids Shun Di 2
- Kids Wolf 1
- Kids Wolf 2
Pełna lista figurek dostępna jest w pełnej wersji poradnika.
6. PRZEDMIOTY
- AA Batteries (zastosowanie: Cassette Player, cena: 150 ¥)
- Box of Matches (zapałki, cena: 50 ¥)
- C Batteries (zastosowanie: Flashlight, cena: 150 ¥)
- Candles (zastosowanie: Hazuki Basement, cena: 150 ¥)
- Canned Tuna (pokarm dla kotka Megumi, cena: 180 ¥)
- Caramel (udział w loterii, cena: 120 ¥)
- Chocolate (udział w loterii, cena: 120 ¥)
- Dried Fish (pokarm dla kotka Megumi, cena: 300 ¥)
- Flashlight (latarka, cena: 500 ¥)
- Light Bulb (żarówka, cena: 90 ¥)
- Milk (mleko dla kotka Megumi, cena: 100 ¥)
- Potato Chips (udział w loterii, cena: 120 ¥)
- Salami (pokarm dla kotka Megumi, cena: 90 ¥)
- Sliced Fish (pokarm dla kotka Megumi, cena: 500 ¥)
- Squid Legs (pokarm dla kotka Megumi, cena: 90 ¥)
- Winning Can (udział w loterii, cena: 100 ¥ - szansa 1/10)
7. SOLUCJA
Grę rozpoczynasz 4 dni po tragicznych wydarzeniach w dojo: podejdź do biurka i weź z niego kasetę SHENMUE, następnie począwszy od górnej szuflady w dół zabierz ze sobą kolejno: odtwarzacz kaset (Cassette Player), zdjęcie przyjaciół (Photo of Friends), i kolejną kasetę (SHA HUA).
Potem wyjdź na zewnątrz: ujrzysz cut-scenkę z Ine-san, w której dowiesz się, że od dziś będziesz dostawał 500 ¥ każdego dnia. Ine-san zapytana przez Ryo o Fuku-san'a powie, iż ten jest w dojo. Jednak zanim się tam udasz, przeszukaj dom w celu znalezienia kilku przydatnych rzeczy. Zacznij od pokoju Ine-san (pierwsze drzwi na prawo od pokoju Ryo): po prawej masz kosz na ubrania, a obok niego toaletkę – w prawej szufladzie znajdziesz zdjęcie Hazuki'ch (Photo of Hazukis).
Następnie udaj się do pokoju Fuku-san'a (na lewo od wyjścia od pokoju Ine-san): na stole na książkach leży zwój z ciosem "Shadow Reaper" (jego technikę możesz poznać wchodząc do System Menu za pomocą Y, następnie wybierając zwój i klikając A). Warto także spojrzeć na plakat "Virtua Fighter" wiszący na ścianie po lewej.
Dalej udaj się do pokoju gościnnego (drugi pokój na prawo od pokoju Fuku-san'a, w tym samym ciągu): zaraz przy wejściu, po lewej masz TV, a w szafce pod nim konsolę SEGA Saturn (!), którą możesz wyciągnąć na zewnątrz (w późniejszym czasie będziesz mógł z niej korzystać); w kolejnym rogu stoi komoda – w jej lewej szufladzie znajdziesz baterie (C Size Batterries).
Idź teraz do kolejnego pomieszczenia, jakim jest kuchnia: po dłuższym spoglądaniu na stół, Ryo powróci do wspomnień wspólnych chwil z ojcem, kiedy Ryo miał 7 lat.
Wyjdź z kuchni, po czym biegnąc wzdłuż korytarza dotrzesz do pokoju z ołtarzem: na prawo od ołtarzyka leży pudełko zapałek (Box of Matches), a w mniejszej prawej szufladzie pod rodzinnym ołtarzem znajdują się świece (Candles). Możesz także oddać hołd zmarłemu ojcu.
Następne pomieszczenie to pokój Iwao: na stole leży specjalny list od ojca dla Ryo. Po przeczytaniu go wyjdź drugimi drzwiami (na wprost tych, którymi wszedłeś) na werandę. Po lewej na jej końcu jest kosz na ubrania, a wewnątrz niego zwój z ciosem "Twin Blades".
Teraz wyjdź na główny korytarz i udaj się do przedpokoju: wewnątrz szafki, na której stoi telefon, jest latarka (Flashlight). Po zabraniu jej ze sobą wyjdź na podwórko.
Skieruj się w lewo i biegnij aż pod dojo – gdy podejdziesz bliżej drzewa koło dojo będziesz miał okazję ujrzeć kolejny flashback z udziałem 7-letniego Ryo z ojcem. Następnie wejdź do dojo – włączy się cut-scenka, w której Ryo wyjawi Fuku-san'owi zamiar podążenia za mordercą ojca.
Po cut-scence wróć do dojo: porozmawiaj jeszcze raz z Fuku-san'em, po czym podejdź do skrzyni leżącej koło 2 wall scroll'i na ścianach i spróbuj ją otworzyć – pudełko jest zamknięte, ale gdzie jest klucz? Podejdź teraz do tablicy "Eight Principles of Ying & Yang" wiszącej w centrum dojo – ujrzysz trzeci, ostatni flashback Ryo z ojcem. Po scence spróbuj ponownie zerknąć na tablicę – Ryo nie będzie w stanie jej przeczytać, dlatego podejdź do stołka po prawej i weź go ze sobą. Za tablicą znajdziesz sekretny zwój (Mysterious Scroll). Wyjdź teraz z dojo i udaj się do wyjścia z rezydencji, kierując się tym samym do pierwszej lokacji, Yamanose.
Idź przed siebie – po drodze Ryo usłyszy miauczenie kotka i spotka małą Megumi. Dowiesz się, że tamtego deszczowego dnia czarny samochód przejechał mamę kotka; Ryo widząc, że kotek jest głodny, pójdzie po jakieś pożywienie – wybierz Dried Fish. Na koniec Ryo dowie się od Megumi, że Yamagishi-san o mało nie został potrącony przez czarny samochód! Jak najprędzej udaj się do niego, do Sakuragaoka.
Idąc przed siebie skręć w prawo na rozwidlenie dróg. W pewnym momencie Ryo zaczepi starsza pani szukająca domu Yamamoto – znany ze swej uprzejmości Ryo zaproponuje pomoc. Dom Yamamoto jest dość łatwo znaleźć – skieruj się na lewo od rozwidlenia i idź aż do wyjścia do kolejnej lokacji. Dom Yamamoto stoi naprzeciw ów wyjścia (dokładniej, furtka z tabliczką jest równoległa do szyldu z napisem "Sakura Park"). Zerknij na tabliczkę i naciśnij A. Następnie idź do Sakura Park i podejdź do staruszki na huśtawce. W ten sposób zrobisz dobry uczynek.
Dalej masz sklep (Abe Store), a przed wejściem do niego maszynę z piciem (Vending Machine) oraz 2 pierwsze automaty gotcha-gotcha (Virtua Fighter i Sonic the Hedgehog): już za 100 ¥ możesz mieć niezwykłe figurki z postaciami ze świata SEGI!
Możesz także odwiedzić sklep. Następnie idź do Yamagishi-san'a: jego dom znajduje się za wysokim, niebieskim ogrodzeniem.
Z rozmowy z Yamagishi'm Ryo dowie się, że czarny samochód pojechał w stronę Dobuity – może ludzie pracujący tam coś widzieli? Wyjście do Dobuity znajduje się nieopodal Sakura Park.
W Dobuicie pytaj wszystkich napotkanych ludzi – każdy prowadzi Cię na dobry trop.
Na końcu drogi, nieopodal jej rozwidlenia jest budka z hamburgerami Funny Bear Burgers – zapytaj się sprzedawcy o tamten dzień: ten powie Ryo, że pędzący czarny wóz ochlapał błotem jego koleżankę, Nozomi. Znajdziesz ją w Aida Florist, niedaleko Funny Bear Burgers. Nozomi powie Ryo o Tom'ie z ciężarówki z hot-dog'ami. Biegnąc wzdłuż uliczki w końcu powinieneś na niego natrafić. Tom powie Ryo o niezbyt miłym incydencie z Lan Di'm oraz zasugeruje, by wypytał o ludzi chińskiego pochodzenia – pójdź do Global Travel Agency naprzeciw ciężarówki Tom'a. W środku pracownik zasugeruje Tao-san'a, właściciela restauracji Ajiichi Chinese Restaurant.
Po drodze do restauracji możesz wstąpić do Tomato Convenience Store. Zaraz za tym sklepem jest wąska uliczka – biegnij wzdłuż niej aż do Ajiichi (naprzeciwko Hattori Sporting Goods).
Wewnątrz Tao-san wraz z żoną opowie Ci o 3 ostrzach reprezentujących 3 różne rzemiosła:
- -Noże...gotowanie -> Manpukuken Ramen
- -Nożyczki...krawiectwo -> Itoi-san z Mary's Patches & Embroidery
- -Brzytwy...fryzjerstwo -> Maeda-san
Na początku odwiedź Manpukuken Ramen – kobieta w środku zaproponuje 2 mężczyzn: Yong-san i Wu-san często odwiedzają nocą bary. Udaj się do pobliskiego Yokosuka Bar – tam powinieneś znaleźć obydwu klientów. Okaże się, że Yong i Wu byli kiedyś fryzjerami, jednak nie wszystko poszło po ich myśli. Mężczyźni nie będą zbyt pomocni, pozostaje szukać dalej. Udaj się do Mary's Patches & Embroidery. Itoi-san powie, że kiedyś był Chińczykiem i nazywał się Su Jian Ren, jednak teraz jest w pełni Japończykiem. Do dalszego tropu zaproponuje Liu-san'a z Liu Barber & Hair Salon. Udaj się tam jednak dopiero jutro – teraz masz czas na trening na parkingu lub skosztowanie gier w salonie YOU Arcade. Dodatkowo przed salonem gier stoją 2 kolejne automaty gotcha-gotcha: VF Kids i Exciting SEGA World.
Nocą wróć do rezydencji i prześpij się – możesz także zapisać stan gry.
Następnego ranka idź do kuchni – obok zlewu znajdziesz Dried Fish, oraz butelkę mleka (Milk) w lodówce.
Udaj się teraz do dojo: wychodząc, Ryo zabierze ze sobą 500 ¥ leżące na szafce.
W dojo Fuku-san poprosi Ryo o naukę pewnego ciosu. Aby to zrobić, wklep kombinację: "->X", w ten sposób nauczysz się ciosu zwanego "Pit Blow".
Teraz idź do Yamanose Shrine – po drodze czeka Cię twoje pierwsze QTE: wciśnij A, żeby złapać lecącą piłkę. Potem idź do świątyni, aby dać kotkowi jeść i pić. Podejdź do niego, wciśnij Y i z System Menu wybierz pożywienie. Teraz idź do Dobuity. Zaraz na początku znajdziesz Liu Barber & Hair Salon – Liu-san powie Ryo, iż jest drugim pokoleniem ludzi z Chin, za to jego ojciec, Liu Senior, może być pomocny – znajdziesz go w Suzume Park w wąskiej uliczce koło YOU Arcade.
W parku podejdź do staruszka na ławce: Liu-san Senior zasugeruje Ryo, iż Lan Di może należeć do Chińskiej Mafii, a o niej nieco więcej mogą wiedzieć marynarze pracujący przy importach z Hong Kongu lub Szanghaju.
Musisz odnaleźć marynarzy – pobiegnij do Tom'a z ciężarówki z hot-dog'ami i wypytaj, gdzie ów marynarze mogą się kręcić. Tom powie Ryo, iż marynarze chodzą w nocy po lokalnych barach – rozejrzyj się po Dobuicie w celu znalezienia takowych.
Po drodze (w okolicach Tomato Convenience Store) możesz natknąć się na 2 typków w garniturach – czeka Cię małe QTE, po którym klienci uciekną.
Pierwsze bary najwcześniej otwierane są po 17:00 (5:00 pm) – spożytkuj wolny czas na zapoznanie się z okolicą i lokalnymi sklepami.
Wieczorem udaj się do Yokosuka Bar – Saijo-san, właściciel baru zasugeruje Ci do odwiedzenia 2 bary: MJQ Jazz Bar i Heartbeats Bar – w którymś z nich powinieneś spotkać marynarzy.
Po 19:00 odwiedź MJQ Jazz Bar (budynek na prawo od Yokosuka Bar). W środku podejdź do gości przy stole bilardowym – jeden z nich zaproponuje Ci grę: za celne uderzenie możesz otrzymać przydatne informacje, jednak za przegraną musisz postawić whisky za 1000 ¥ (!) – twój wybór, jednak za pierwszym razem może być trudno (choć niekoniecznie), dlatego udaj się do następnego baru, Heartbeats Bar (schody do tego baru znajdziesz naprzeciwko Knocking Motorcycle Shop). Po drodze 2 klienci nie będą uprzejmi zejść Ci z drogi – "przesuń" ich kulturalnie, wykonując QTE. W barze spotkasz marynarzy – po krótkiej wymianie zdań czeka Cię kolejne QTE. Po efektownym rozprawieniu się z marynarzami barman powie Ryo o niejakim Charlim – koleś obraca się w półświatku i może coś wiedzieć o Chińskim kartelu. W dodatku jest motocyklistą – zapytaj o niego w Knocking Motorcycle Shop. Ono-san, właściciel sklepu powie Ryo, aby ten pogadał z Tsuroka-san z Jacket Shop. Udaj się tam jutro, a tymczasem w drodze powrotnej do domu pójdź do Nagai Industries. Tam zagadaj z facetem w fioletowym smokingu, następnie z gościem w szaliku siedzącym koło jakichś drzwi. Dowiesz się, że Charlie wieczorem kręci się w okolicach Kurita Military Surplus. Idź do domu. Rankiem udaj się do Yamanose Shrine i pogadaj z Megumi – będziesz miał okazję wybrać imię dla kotka.
Dalej, po drodze, w Sakura Park możesz natknąć się na 2 znanych już kolesi – Nagashimę i Enoki'ego terroryzujących Nozomi! Czeka Cię Free Battle, po który goście uciekną.
W Dobuicie idź do Kurita Military Surplus – na miejscu Kurita-san powie Ryo, że Charlie przychodzi tu po 19:00. Poczekaj do tej pory, w międzyczasie odwiedzając po 18:00 Suzume Park – tam spotkasz Yamagishi-san'a, który nauczy Ryo nowego ciosu, "Double Blow" (->XA). Po tym postaraj się jakoś pożytecznie spędzić resztę czasu aż do 19:00.
Wieczorem pójdź w okolice YOU Arcade – spotkasz marynarza – zapytany o Charliego zaprowadzi Ryo w jakieś miejsce. Tam okaże się, że marynarze z pamiętnej rozróby w Heartbeats Bar zastawili na Ciebie pułapkę!
Czeka Cię walka z nimi wszystkimi, przydatny może okazać się nowo poznany cios "Double Blow".
Po wygranej walce Ryo zmusi jednego z gości do mówienia – twoim nowym tropem będzie Salon Tatuażu w Yokosuce. Pogadaj z Ono-san'em (Knocking Motorcycle Shop) – ten zasugeruje Ryo, aby pogadał z motocyklistami, oni mogą coś wiedzieć o lokalnym Salonie Tatuażu. Tych możesz spotkać w YOU Arcade – na miejscu zagadaj z gościem w bandanie. Zapytany o salon, da Ryo warunek – jeśli wstąpisz do ich gangu, gość powie lokalizację pobliskiego salonu tatuażu. Zgódź się. Facet powie o Okayama Heights. Pogadaj z Kurita-san'em w celu zlokalizowania budynku – dowiesz się, że jest położony niedaleko Yokosuka Bar. Idź w tamte rejony. Na miejscu poszukaj drzwi do Salonu Tatuażu: gdy je znajdziesz, wejdź do środka i porozmawiaj z facetem o Charlim. Gość zaprosi Cię tu jutro. Teraz wracaj do domu lub spędź dowolnie wolny czas.
Salon Tatuażu otwierany jest dopiero o 14:00 – gdy już wybije ta godzina, przyjdź tam, aby spotkać się z Charlim. W środku spotkasz 2 dobrze już znanych marynarzy – przerażeni goście uciekną, a Ty dowiesz się, że Charlie śpi za kotarą – bądź czujny, czeka Cię QTE.
Masz się z nim spotkać jutro o 15:00 koło YOU Arcade. Schodząc na dół, ujrzysz krótką cut-scenkę z Nozomi. Resztę dzisiejszego czasu spędź na treningu.
Następnego ranka Ryo odbędzie poranny sparing z Fuku-san'em, a zaraz po nim Ine-san wręczy Ryo list do jego ojca napisany po Chińsku.
Po wyjściu na podwórko rezydencji ujrzysz jeszcze cut-scenkę z Fuku. Po niej udaj się na umówione z Charlim miejsce.
Po drodze, w Sakuragaoka Ryo natrafi na płaczącego chłopca i spotka Charliego, który zastawił na Ryo pułapkę!
Czeka Cię Free Battle z jego kumplami, zwieńczeniem którego będzie małe, acz efektowne QTE. Chłopiec, któremu pomogłeś okaże się być Chińczykiem – czy on może przetłumaczyć ten tajemniczy list?
Idź do Dobuity – w okolicach Komine Bakery zaczepi Cię Gao Wen – chłopiec, którego uratowałeś przed Charlim. Do przeczytania listu poleci swoją babcię – Xia-san, która sprzedaje w Russiya China Shop. Udaj się tam. Pomocna jak zwykle okaże się mapka.
W środku Xia-san w podzięce za uratowanie wnuka przetłumaczy list:
"Strzeż się tego, kto poszukuje lustra...
Jeśli kiedykolwiek potrzebujesz jakiejś pomocy, skontaktuj
się z Master Chen'em: 0468-61-5647
Father's Heaven
Nine Dragons
Mother's Earth
Comrades
Zhu Yuan Da"
Zapisany w liście numer telefonu może Cię naprowadzić na nowy trop – popytaj ludzi, gdzie w pobliżu można skorzystać z telefonu. Tom poleci Tobacco Shop, który znajduje się na końcu Dobuity (obok Parking Lot, na który możesz odbywać treningi). Na miejscu wykręć numer wymieniony w liście (dla przypomnienia: 0468-61-5647).
Głos po drugiej stronie słuchawki wymieni jedno z 4 słów z listu. Odpowiadaj wg. schematu:
"Mother's Earth"-"Comrades"
"Father's Heaven"-"Nine Dragons"
Po tym tajemniczy głos powie o Magazynie Nr.8... porozmawiaj z Hirata-san (właścicielką Tobacco Shop) by dowiedzieć się czegoś więcej. Kobieta zaproponuje, abyś poszukał w książce telefonicznej – kliknij A na "Telephone Directory", a automatycznie włączy się cut-scenka, w której Ryo odnajdzie trop: prefix 61 należy do Amihamy!
Porozmawiaj jeszcze raz z Hirata-san – okaże się, że Amihama to część portu i aby się tam dostać, możesz użyć Bus'a z przystanku za rogiem. Idź na przystanek i cierpliwie poczekaj na Autobus. W międzyczasie możesz sprawdzić godzinę przyjazdu. Kiedy autobus przyjedzie, pozostaje Ci wsiąść, zapłacić i... tym akcentem zakończyć 1 płytę "Shenmue".
INFO: Zapisz stan gry i zamień płytę na CD 2. Z Menu gry wybierz "Load & Start" i załaduj "Start File" dla CD 2.
New Yokosuka Harbor – po niezwykłym Intro udaj się w lewo – w pewnej chwili spotkasz Nagashimę terroryzującego z jakimś gościem dzieciaka. Po krótkim QTE pokorny już Goro (bo tak nazywa się kumpel Nagashimy) pokieruje Ryo. Idź na wprost, następnie w centrum portu skręć w prawo – gdy już znajdziesz Magazyn Nr.8, spróbuj wejść głównym wejściem: ochrona pilnie strzeże wejścia, czy jest jakaś inna droga?
Obejdź Magazyn w koło – z tyłu jest otwarte okno. Aby dostać się na tamtą wysokość, przesuń pobliską skrzynię przytrzymując strzałkę w górę. Następnie wespnij się i podejdź do okna. W środku pójdź na prawo od okna – możesz przeszukać biuro aby znaleźć jakieś ślady, po czym pójść dalej. W pewnej chwili usłyszysz 2 gości – z ich rozmowy dowiesz się, że jest jeszcze jeden Magazyn Nr.8 będący na Obszarze Starych Magazynów – musisz go znaleźć!
Wróć do "centrum" portu i pogadaj z Hisaka-san (dziewczyna sprzedająca na stoisku Hokuhoku Lunches) – wskaże Ci drogę do Obszaru Starych Magazynów. Spróbuj przejść przez główną bramę. Sroga ochrona pilnuje wejścia – musisz poczekać do nocy. W międzyczasie wróć do Hisaka-san – zobaczysz cut-scenkę, w której Hisaka-san prosi Ryo o pomoc z jej młodszą siostrą, Mai. Zgódź się, po czym udaj się na poszukiwanie Mai – po drodze pytaj o nią ludzi. W okolicach Magazynu Nr.14 włączy się cut-scenka z bezdomnym – kup mu w pobliskim automacie ciepłą kawę. Idź dalej – koło Magazynu Nr.17 spotkasz Mai i jej 2 niezbyt przyjazne koleżanki, które zaatakują Ryo – krótkim i prostym QTE ukrócisz ich pewność siebie. Wróć do Hisaka-san powiedzieć o całym zajściu. Po rozmowie Ryo zaoferuje swą pomoc w dostawie jedzenia na Obszar Starych Magazynów – poznasz dzięki temu godzinę zmiany.
Teraz czekaj do wieczora – wolny czas możesz spędzić w pobliskim Harbor Lounge.
W nocy zakradnij się na Obszar Starych Magazynów – niespodziewany telefon rozproszy Ryo i spowoduje upadek latarki – złap ją, naciskając ->.
Obszar Starych Magazynów okaże się być pilnie strzeżony także od wewnątrz – spróbuj prześliznąć się do Starego Magazynu Nr.8 pozostając niezauważonym. Naciskając A koło rogów możesz się chować, natomiast klikając ten sam przycisk koło drzwi możesz sprawdzać numer magazynu. Nie będzie łatwo. Kiedy nie uda Ci się 6 razy, poznany wcześniej bezdomny da Ci mapę do Obszaru Starych Magazynów. Za 7 podejściem bezdomny narysuje schemat wart strażników. Jeśli nawet to Ci nie pomoże, to za 10 razem wskaże Ci na mapie Magazyn Nr.8. Teraz już nie powinieneś mieć większego problemu z dostaniem się tam.
W środku rozejrzyj się po magazynie – na pierwszej półce od lewej na pewno zauważysz błyszczący, wyróżniający się od innych talerz – weź go do rąk. Oślepiające światło sprawi, że Ryo upuści talerz, w efekcie czego poznasz Master Chen'a i jego syna, Gui Zhang'a.
Z rozmowy dowiesz się wiele ciekawych rzeczy, chociażby tego, iż Lan Di jest liderem organizacji zwanej Chi You Men, oraz tego, że w Twoim domu znajduje się jeszcze jedno lustro, zwane Phoenix Mirror!
Ryo musi je odnaleźć. Rankiem udaj się do pokoju ojca – w szufladzie biurka znajdziesz klucz (Mysterious Key). Weź go ze sobą i pobiegnij do dojo – tam podejdź do skrzyni i spróbuj ją otworzyć, wciskając Y i wybierając klucz. Wewnątrz skrzyni znajdziesz katanę – podejdź do pierwszego wiszącego od skrzyni wall scroll'a – za nim znajduje się otwór, w którym umieść katanę. Następnie wróć do domu i pogadaj z Ine-san – dowiesz sie, że Fuku-san Cię szukał. Wyjdź na zewnątrz – koło dojo spotkasz Fuku-san'a. Ten powie Ryo, że wyjawił Ine-san jego zamiary i go przeprosi. Po rozmowie Ryo spotka jeszcze Ine-san, która powie że Iwao zaniósł któregoś dnia jakąś ważną rzecz do Bunkado Antiques w Dobuicie – czy to może być Phoenix Mirror?!
Prędko się tam udaj. Wewnątrz ujrzysz cut-scenkę, w której starszy mężczyzna wręczy Ryo dziwny rękojeść. Po cut-scence możesz jeszcze wrócić do Bunkado Antiques i kupić zwoje z przydatnymi ciosami.
W drodze powrotnej spotkasz Gui Zhang'a, z którym stoczysz pojedynek. Po walce okaże sie, że Master Chen kazał synowi Cię bronić. Poznasz także Chai'a – dziwnego człowieka (?), który w późniejszym czasie nie raz stanie Ci na drodze.
Dalej zajdź do Yamanose Shrine do kotka – powinieneś ujrzeć cut-scenkę z Nozomi.
W rezydencji spotkasz Fuku-san'a – zaproponuje, aby o rękojeść zapytać Ine-san. Zrób to – znajdziesz ją w pokoju z ołtarzem. Tam włączy się także cut-scenka.
Ine-san powie, że rękojeść tego designu jest rodzinnym herbem rodziny Hazuki'ch. Powie także, że możliwe jest jakieś jego powiązanie z lustrem.
Pamiętasz dziwny kształt za drugim z wall scroll'i w dojo? Pobiegnij tam i zdejmij drugi wall scroll – zobaczysz wspomnianą dziwną formę – umieść w niej rękojeść. Ściana okaże się być tajnym przejściem! Zejdź na dół i odkryj...
Hazuki Basement – użyj latarki znalezionej w domu aby przejść dalej – w pomieszczeniu, na lewo masz włącznik światła – jeśli chcesz ułatwić sobie eksplorację pomieszczenia, biegnij do Tomato Convenience Store aby kupić zarówkę. Gdy to zrobisz, wracaj do rezydencji. W piwnicy podejdź do żyrandola i wkręć żarówkę, po czym używając włącznika zapal światło. Teraz już możesz schować latarkę.
Zaczynając od lewej, eksploruj każdy zakamarek piwnicy – na szafce koło wazy masz stojak na świecę, której jednak nie musisz wstawiać. Dalej masz skrzynię, a w niej wall scroll z napisem namalowanym prawdopodobnie przez ojca Ryo. Następnie spójrz na podłogę, na której zobaczysz dziwne zarysowania – co mogło je spowodować?
Idź dalej, po drodze przeglądając wszystkie możliwe przedmioty. W końcu dotrzesz do skrzyni, na której leży książka – weź ją do rąk i otwórz, a wypadnie z niej małe, białe piórko (White Leaf). Dalej napewno zauważysz dużą czerwoną skrzynię – otwórz ją. W środku znajdziesz uniformy Hazuki'ch, a na nich starą fotografię ojca z tajemniczym facetem (Photo of Father). Następnie, na drugiej półce, na stercie książek znajdziesz zwój z ciosem "Stab Armor" napisany w chińskim języku. Koniec eksploracji doprowadzi Cię do wejścia, jednak zaraz obok jest jeszcze topór – do czego może tu służyć?
Wróć jeszcze raz do zarysowań na podłodze – wciskając A, przesuń szafkę po zarysowaniach. Za szafką jest kawałek ściany różniący się kolorem od reszty i dający głuchy pogłos – spróbuj rozwalić ten fragment za pomocą topora – po porządnym uderzeniu znajdziesz drzwiczki z herbem Hazuki'ch, a za nimi pudełko, w którym znajduje się... Phoenix Mirror!
Po tym znalezisku ujrzysz jeszcze cut-scenkę z Fuku-san'em. Teraz powinieneś udać się do Master Chen'a – uprzedź swą wizytę telefonicznie i pamiętaj o haśle.
W New Yokosuka Harbor pogadaj ze strażnikiem Obszaru Starych Magazynów – wpuści Cię. Potem skieruj się do Magazynu Nr.8 (jeśli masz trudności z odnalezieniem go, pozostała Ci mapka od bezdomnego).
Z rozmowy z Master Chen'em dowiesz się znaczenia Phoenix & Dragon Mirror. Spotkanie przerwie Chai, który spróbuje przechwycić lustro – QTE pomoże Ci zaniechać jego plany. W dalszej rozmowie z Chen'em dowiesz się o powiązaniach Chi You Men z lokalnym gangiem oraz to, że Lan Di prawdopodobnie jest teraz w Hong Kongu.
Rankiem idź do pokoju Fuku-san'a – ten nieźle namiesza w rozmowie z Ine-san. Po rozmowie udaj się do Dobuity poszukać jakichś biur podróży. Po drodze zajdź do Russiya China Shop w celu poznania ciekawostki na temat Phoenix Mirror (kolejną poznasz wstępując do Bunkado Antiques oraz do Sakura Park do Yamagishi-san'a. Dodatkowo, w Suzume Park Liu-san wyjaśni Ryo znaczenie hasła w liście do Iwao).
Po 10:00 wstąp do Asia Travel Company (nieopodal Funny Bear Burgers) – weź ze sobą ulotkę i pójdź do Global Travel Agency (naprzeciw ciężarówki Tom'a) i stamtąd także weź ulotkę.
Ceny są dość wysokie – wróć do domu i przedyskutuj to z Fuku-san'em. Ten dowiedziawszy się o cenach, rozbije swą skarbonkę. Wciąż jednak będzie za mało, ale Fuku zasugeruje, aby pogadać z Nozomi – ona podróżuje dość często, więc może coś będzie wiedziała o tańszych sposobach podróży?
Udaj się do Aida Florist. Na miejscu pogadaj z Nozomi – zaproponuje podróż statkiem: wróć do agencji wypytać się o bilety do HK drogą morską.
W Global Travel Agency nie sprzedają takich biletów– przedstawiciel agencji niechętnie, ale powie Ryo o Asia Travel Company, którzy zajmują się tego typu podróżami.
Tam pracowniczka da Ci ulotkę z podróżami do Hong Kongu poprzez statek – bilet kosztuje tylko 69 000 ¥! Wróć za 3-4 godziny po bilet. Czas ten spędź na treningu.
Po 4 godzinach wróć do Asia Travel Co.
Na miejscu okaże się, że miejsce kobiety zastąpił jakiś facet – przyparty do muru powie, że w sprawie biletu skontaktuje się z Ryo jutro. Wracaj do domu się przespać. W nocy możesz mieć sekwencję snu z tajemniczą dziewczyną.
Rankiem przedzwoni do Ciebie Jimmy z Asia Travel Company – ma dla Ciebie bilet. Spotkaj się z nim dziś po południu w YOU Arcade.
Na miejscu okaże się, że Jimmy Cię wrobił i oddał Twój bilet szpiegowi, Chai'owi!
Chai może coś wiedzieć o Lan Di'm, jednak musisz go pokonać – walka nie należy do łatwych, ale bez względu na wynik Chai ucieknie, a Ty stracisz bilet...
Wróć do Asia Travel Co., by dorwać Jimmy'ego i wyjaśnić sprawę – gdy tylko gość zobaczy Ryo, ucieknie, a Ty wdasz się w pościg za nim w formie QTE – postaraj się je wykonać poprawnie, a dopadniesz Jimmy'ego, tym samym kończąc 2 płytę "Shenmue".
CD 3 – Jimmy wyjawi Ryo, że Chai może być powiązany z gangiem MAD ANGELS działającym w porcie. Członkowie gangu szantażują nowych pracowników portu, dlatego Ryo musi się rozejrzeć za pracą, by ich poznać.
Jedź do Amihamy. Tam popytaj ludzi (najlepiej pracowników) o pracę. Pierwszy dzień okaże się być mało owocny – spróbuj jutro. W domu będzie jeszcze krótka cut-scenka z Fuku-san'em. Po niej połóź się spać.
Następnego dnia ponownie udaj się do Amihamy. Koło Magazynu Nr.13 włączy się cut-scenka z Goro – załatwi Ryo pracę. Spotkaj się z nim jutro po południu przed Magazynem Nr.1
Teraz możesz przedzwonić do Master Chen'a – okaże się, że staruszka aktualnie nie ma, ale Gui Zhang może Cię ugościć. W Starym Magazynie Nr.8 Gui Zhang przetłumaczy dla Ciebie zwój znaleziony w piwnicy. Podobnie możesz postąpić z Mysterious Scroll, który po przetłumaczeniu zmieni nazwę na Poetry Scroll.
W drodze powrotnej do domu wstąp do kotka – ujrzysz fajną cut-scenkę.
Rankiem jedź do New Yokosuka Harbor. Po południu udaj się na umówione miejsce – spotkasz Goro i Mai (siostrę Hisaka-san), którzy faktycznie załatwili Ci pracę.
O 14:00 pójdź do Alpha Trading Office i pogadaj z Yada-san'em.
Po rozmowie z nim od razu rozpoczniesz pracę na wózku widłowym – Mark Cię poinstruuje:
- -"R" odpowiada za gaz,
- -"L" to wsteczny,
- -"A" podnosisz widły
- -"B" zmieniasz widok
Do 17:00 pracujesz przewożąc skrzynie do Magazynu Nr.3 – zaczynasz od 300 ¥ za jedną skrzynię. Po pracy zaczepi Cię Mark – zaprosi Ryo jutro na 9:00.
W nocy udaj się w okolice Alpha Trading Office – odbędziesz unikalny wyścig (w razie przegranej NIE DA się go powtórzyć). Po nim wróć do domu się przespać.
Rankiem czeka Cię wyścig na wózku widłowym, a po nim rozpoczynasz swój pierwszy dzień w pracy – twoim zadaniem na dziś jest przewiezienie skrzyń do Magazynu Nr.18 – jeśli przewieziesz więcej niż 10 skrzyń, dostaniesz podwyżkę.
Po 12:00 będziesz miał przerwę – czeka Cię Free Battle z gościami, którzy terroryzują Mark'a! Po walce okaże się, że to byli członkowie MAD ANGELS oraz, że gang ten i Master Chen są rywalami.
Po przerwie kontynuuj pracę – w pewnym momencie wpadną kolejni MAD ANGELS – udowodnij im swą wyższość, po czym dokończ pracę.
Po 17:00 w okolicach Alpha Trading Office zaczepi Cię Goro. Z kolei po 18:00 Gui Zhang nauczy Ryo nowego ciosu – "Swallow Dive" (<-A).
Pokręć się po okolicy i popytaj o MAD ANGELS.
Nocą (około 20:00) koło Harbor Lounge spotkasz znajomego bezdomnego, który w podzięce za poprzedni dzień nauczy Ryo przydatnego ciosu zwanego "Shadow Step" (->Y+B). Po wszystkim bezdomny zaproponuje do treningu Magazyn Nr.4
Teraz wracaj do domu. Rano znów czeka Cię wyścig a po nim praca, w której tym razem przewozisz skrzynie do Magazynu Nr.3.
Na drugiej zmianie zaczepią Cię MAD ANGELS – zastawili pułapkę na Ryo! Po ich pokonaniu dowiesz sie, że MAD ANGELS mają kryjówkę na tyłach Magazynu Nr.17 – udaj się tam po pracy. Na miejscu okaże się, że gang po raz kolejny terroryzuje Mark'a.
Po walce Mark wyjawi Ryo cel przyjazdu do Japonii – jego brat prawdopodobnie został zabity przez MAD ANGELS... dodatkowo Mark ma info, iż gang robi jakieś interesy z Chi You Men!
Poszukaj i pogadaj z Goro – powie Ryo o motocyklistach zbierających się w nocy – czy to mogą być MAD ANGELS?
Po 20:00 udaj się w stronę Harbor Lounge – znowu spotkasz bezdomnego, który tym razem nauczy Ryo jak używać "Shadow Step", ucząc go ciosu zwanego "Shadow Blade" (->Y+BX). Potem pogadaj jeszcze z bezdomnym i wracaj do domu.
Następnego ranka kolejny wyścig, po którym rozwozisz skrzynie do Magazynu Nr.18. Na przerwie odwiedzi Cię Nozomi i Eri – okaże się, że Nozomi leci do Kanady. Resztę przerwy spędź wedle gustu, po czym dokończ pracę.
W nocy udaj się w okolice Harbor Cafeteria – spotkasz Charli'ego i kumpli. Czeka Cię pościg na motocyklu, zwieńczeniem którego będzie Free Battle.
Charlie wyjawi, że Lan Di wciąż jest w porcie i w dodatku planuje jakiś interes z MAD ANGELS!
Wróć do domu – o szczegóły popytasz jutro.
Rankiem po wyścigu tak jak w dzień poprzedni przewozisz skrzynie do Magazynu Nr.18, tym razem jednak oba punkty są oddzielone od siebie dość daleko.
W połowie pracy Ryo zauważy Goro leżącego na ziemi – marynarze znów zastawili na Ciebie pułapkę! Po walce jeden z nich wyjawi, że mają zamiar dorwać się do rodziny i przyjaciół Ryo.
Po pracy Mark powie Ryo, iż słyszał o niejakim układzie zwanym Long Zha – kiedy ma do niego dojść? Popytaj ludzi – w drodze do Harbor Cafeteria pogadaj z Mark'iem – ma nowe wieści. Long Zha ma się odbyć na przestrzeni kilku następnych dni.
Koło schodów włączy się cut-scenka z bezdomnym – nauczy Cię nowego ciosu, "Cross Charge" (->->YB). Teraz popytaj ludzi o 2 obcokrajowców mogących mieć związek z Long Zha. Koło Magazynu Nr.12. powinieneś zauważyć 2 gości w jednolitych strojach – pogadaj z nimi. Dowiesz się, że widziano parę obcokrajowców kręcących się koło Harbor Cafeteria. Wieczorem wróć do domu.
Po codziennym wyścigu z rana, Twoim zadaniem będzie rozwożenie skrzyń między magazynami: zawieź skrzynie do Magazynu Nr.8, następnie skrzynie z Magazynu Nr.8 do Magazynu Nr.18.
Na przerwie Ryo odwiedzą Goro i Mai – zamierzają się pobrać...
Na drugiej zmianie spotkasz znajomych marynarzy – po pościgu dowiesz się, że boss'em MAD ANGELS jest niejaki Terry. Po pracy Yada-san przekaże Ci wiadomość od Gui Zhang'a. Akcja automatycznie przeniesie się do kryjówki Master Chen'a. Ten powie Ryo, że Lan Di nie ma zbyt wiele wspólnego z Long Zha oraz, że Terry planuje przetransportować narkotyki – Ryo musi go znaleźć!
Wieczorem wróć do domu i pójdź spać – w nocy Ryo wstanie, aby nabrać świeżego powietrza. Gdy wróci, dowie sie, że Nozomi nie wróciła do domu!
W pewnym momencie zadzwoni Chai – to on porwał Nozomi!
Ryo ma 4 godziny aby zjawić się na tyłach Magazynu Nr.17, inaczej Chai zrobi krzywdę Nozomi.
Biegnij na przystanek autobusowy – okaże się, że o tej porze nie ma kursów. Musisz znaleźć inny, szybki sposób na dotarcie do Amihamy. Idź do Knocking Motorcycle Shop – Ono-san powie Ci, że naprawił motor Naoyuki'ego z Sakuragaoka – biegnij do niego i spróbuj go pożyczyć.
Na miejscu Naoyuki da Ci klucze do motocyklu – teraz pędź do Amihamy! Sterowanie przypomina grę w Hang On:
- -"R" to gaz,
- -"L" to hamulec
- -"<-", "->" sterujesz motocyklem
Masz 2 minuty na przebycie trasy. Gdy dojedziesz do Amihamy pod Magazyn Nr.17, czeka Cię kika walk, po których spotkasz się z Terry'm.
Terry da Ryo warunek – musi pokonać w walce Gui Zhang'a. Ryo zgadza się, jednak pod jednym warunkiem – Terry spotka go z Lan Di'm. Po rozmowie odwieziesz Nozomi.
Rano Ryo pomedytuje w dojo, po czym jak zwykle uda się do Amihamy.
Na miejscu spotkasz Tom'a – umówi się z Tobą na później. W Alpha Trading Office Yada-san zwolni Ryo z pracy. Teraz masz czas, aby pogadać z przyjaciółmi – udaj się do Tom'a. Nauczy Cię nowego ciosu – "Tornado Kick" (->->AA), po czym powie, że jutro wraca do Ameryki.
Wieczorem czas na walkę z Gui Zhang'iem – po pewnym czasie okaże się, że Terry was wrobił!
Masz do pokonania 70 klientów – staraj się rozwalać pojedyncze jednostki "na odległość" i nie dawaj się otoczyć. Gui Zhang Ci pomoże – gdy ich zlikwidujesz, Gui Zhang ostatecznie skonfrontuje się z Terry'm. Po wszystkim Gui Zhang zaproponuje pomoc – może Master Chen pomoże Ryo dostać się do Hong Kongu.
Następnego dnia Ryo pożegna się z Fuku-san'em i rezydencją.
W porcie spotkasz się z Master Chen'em – okaże się, że Gui Zhang płynie z Tobą. Master Chen nauczy Cię na koniec "Swallo Flip'a" (<-X+A).
W pewnym momencie wtargnie Chai, który zrzuci metalową konstrukcję na Ryo – Gui Zhang zainterweniuje, a Ciebie czeka ostatnia walka, po której musisz jeszcze wykonać QTE – w ten sposób ostatecznie rozprawisz się ze szpiegiem.
Po walce okaże się, że Gui Zhang jednak nie może wyruszyć w podróż, gdyż rusztowanie zbyt uszkodziło mu nogę. Master Chen wyjawi, że Lan Di dopiero teraz wyruszył do HK.
Master Chen wręczy Ryo list introdukcyjny do Tao Lishao – mistrza martial arts w HK.
Zanim Ryo wsiądzie na statek, przypomni sobie ostatnią chwilę z Nozomi, kiedy to w świątyni modliła się za niego. Fuku-san wyjawił jej, że Ryo płynie do Hong Kongu – Nozomi wręczy Ryo amulet i pożegna się. W końcu statek wyruszy i Ryo rozpocznie swą podróż, rozpoczynając tym samym tą epicką przygodę na DC...
"Przybywa z dalekiego, wschodniego kraju zza morza,
młodzieniec, który dopiero poznaje swój potencjał,
ten potencjał jest mocą, która może go zarówno zniszczyć, jak i zrealizować jego zamiary;
Jego odwaga powinna określić jego przeznaczenie;
Droga, którą musi przemierzyć pełna jest niebezpieczeństw i przeciwności;
Ja poczekam, modląc się za to przeznaczenie ustalone dawno temu,
Czekając, a jednocześnie przewidując:
Smok wyłoni się z ziemi jako złowieszcze chmury wypełniające niebo;
Feniks zejdzie z niebios – liliowy szlak ciągnący się z jego skrzydeł;
Czarna niczym smoła noc rozpostrze się z poranną gwiazdą, będącą jedynym światłem;
I w ten sposób, Saga ma swój początek..."
Kontakt
Masz pytania dotyczące portalu czy kanału na YouTube? Interesuje Cię reklama? Chcesz współtworzyć stronę? Napisz do nas!
• Forum: Zajrzyj i dołącz do naszej społeczności!
• O redakcji portalu: Kliknij po więcej informacji
• E-mail: rolly(@)sega.c0.pl