THE
RHAPSODY OF ZEPHYR ( Nishikaze no
Kyousoukyoku ) -
Poradnik | AUtor - ROlly
Developer
& Producent : Softmax / Nihon Falcom
Platforma : SEGA Dreamcast
Ilość bloków dla VMU : 40
Gra Obsługuje : Pad,
VMU, Modem, VGA Liczba graczy : 1 Liczba GD-Rom : 1
SPIS TREŚCI :
1) Obsługa pada.
2) Menu Start.
3) Menu Walki.
4) Czary i Żywioły.
5) Special Move.
6) Potwory.
7) Przedmioty.
8) Postacie i ich opis.
9) Miasta.
10) Opis przejścia.
11) Tipsy i porady jak grać.
12) Kontakt i info.
1. OBSŁUGA PADA
Gałka: Nieużywana
Krzyżak: Poruszanie się po menu itp oraz poruszanie się postacią
A: potwierdzenie komed,przyspiesznie tekstu,rozmowa z postaciami,otwieranie
drzwi,otwieranie skarbów itp.
B: cofnięcie komendy,wyjście z menu,bieg
X: nieużywany
Y: nieużywany
L: nieużywany
R: nieużywany
START - przywołanie głownego Menu ze Statusami gry
X+Y+A+B+START - reset gry
2. MENU START
|----------------------------------|
| I |
| A. I B. |
| I |
|----------------------------------|
| I |
| C. I D |
| I |
|----------------------------------|
| E. |
|----------------------------------|
| F. |
|----------------------------------|
A. LISTA PRZEDMIOTÓW dostępnych w tobołku - Tu znajdą się wszelkiego rodzaju
przedmioty suportujące postać i które możemy użyć niekoniecznie w walce np.
odnowa HP,MP itd.
B. STATUS POSTACI - opis znajduje się poniżej.
C. SAVE/LOAD/OPTION - czyli nagranie stanu gry (ważne !!!! starajcie się nie
nagrywać stanu gry w zamkniętych budynkach lub podczas jakieś akcji ze
scenariusza bo czasami możecie trafić na małe buggi!) Można takżę załadować
stan gry oraz w opcjach ustawić siłe głosu itp.
D. FORMACJA - tu możecie ustawić pozycje zajęte przez postaci podczas walki.
E. MAPA ANATRII - tu możecie zobaczyć gdzie się znajdujecie oraz gdzie
znajdują się inne lokacje.
- Ikonka z lasem to przeważnie Główne Dungeony na otwartym powietrzu.
- Ikonka z jaskinią to Dungeony w zamkniętych lokacjach.
- Domki to miasta.
Napisy to nazwy lokacji. Niektóre miejsca nie są zaznaczone na mapie więc
zwrócie uwage na kwadraciki.Jeśli jest on zamknięty to nie napotkacie tam
nic ciekawego jeśli jest on zamknięty to albo jest tam miasto lub jakaś
akcja ze scenariuszem ! Nauczcie się też korzystać z mapy gdyż jest ona
troche nietypowa.
F. KASA/CZAS GRY - wiadomo pieniążki (ELD) zarobione przez nas i czas
poświęcony na grę.
================
B. STATUS POSTACI
================
1. Postać nr. 1 (Lider) w drużynie.
2. Postać nr. 2 w drużynie.
3. Postać nr. 3 w drużynie.
4. Postać nr. 4 w drużynie.
5. Imię i nazwisko danej postaci.
6. Klasa postaci w zależoności od czasu gry i LV. ulega zmianie.
7. Poziom doświadczenia czyli tzw. Level (LV.) z jego wzrostem podoszą nam
się parametry bitewne,uczy się czarów lub Special Move.Warto mieć jak
największy !
8. Aktualne Punkty doświadczenia zdobywane za zabijanie wrogów w
walce.Dzięki nim zwiększy swój poziom doświadczenia LV.
9. Punkty doświadczeniea potrzebne aby wzróśł nam kolejny LV.
10. HP czyli ilość Życia danej postaci.
11. MP czyli ilość Punktów Magii potrzebnych aby wykonać czar.
12. XP czyli ilość Extra Punktów potrzebnych aby wykonać Special Move lub
Super Special Move.Wzrastają za każego zabitego wroga lub gdy użyjemy
przedmiotu.Gdy przekroczą 100% zerują się.
13. Parametr odpowiedzialny za Atak fizyczny bronią.
14. Parametr odpowiedzialny za obronę na ataki fizyczne.
15. Parametr odpowiedzialny za siłę Ataków magią
16. Parametr odpowiedzialny za odpornośc na Magię.
17. Parametr odpowiedzialny za celność postaci,dzięki czemu uderzamy
częściej obrażeniami krytycznymi,które zwiększają siłę ataku o 1.5 x (tzw.
Critical).
18. Parametr odpowiedzialny za unik postaci,dzięki któremu postać może
zablokować bronią atak wroga nie ponosząć przy tym strat HP postaci,lecz
stratą HP broni.
19. Parametr za Szczęście postaci,dzięki czemu szybciej uciekniemy z pola
walki i zwiększy się prawdopodobieństwo,żę po walce za wroga otrzymamy jakiś
przedmiot !!
20. Parametr odpowiedzialny za szybkość postaci dzięki czemu otrzyma ona
swoją turę i będzie mgła wykonywać dane ruchy.
21. Lista czarów,niektóre możemy użyć nie będąc w walce np. odnowe HP.(palą
się na jasno).
22. Lista Special Move i ich objaśnienia.
23. Lista Super Special Move i ich objaśnienia.
24. Lista przedmiotów do założenia na postać.
25. Lista Przedmiotów do założenia na postać tzn. bronie.
26. Lista Przedmiotów do założenia na postać tzn. amunicja do pistoletów.
27. Lista Przedmiotów do założenia na postać tzn. akcesoria.
28. Pasek przewijania.
WEAPON - czyli aktualnie używana przez postać broń.
BULLET - czyli aktualna ilość amunicji dla pistoletu.
OPTION 1 - czyli założone na postać akcesoria lub rezerowa broń numer 1.
OPTION 2 - czyli założone na postać akcesoria lub rezerowa broń numer 2.
INFORMATION - czyli informacie o wybranym przez nas jakimkolwiek przedmiocie
w języku japońskim.Ale zwrócie uwage na to co jest tam napisane bo większość
to parametry lub inne info łatwe do skapowania.
3. MENU WALKI
HP - czyli ilość Życia danej postaci.
MP - czyli ilość Punktów Magii potrzebnych aby wykonać czar.
XP - czyli ilość Extra Punktów potrzebnych do wykonania Special Move i Super
Special Move.
T - szybkość postaci potrzebna aby dostała swoją turę i mogła wykonać ruch.
1. Użycie specialnego ataku (Special Move) do którego musimy mieć
przynajmniej 50% XP.
2. Użycie przedmiotu suprtującego postać z dostępnych w naszym t.Np. odnowy
HP.
3. Użycie czaru z dostępnej listy Magii.
4. Ekwipuek posataci i jego zmiana w razie uszkodzenia np.broni z rezerwy
(czyli Option 1&2).
5. Użycie super ataku (Super Special Move) do którego musimy mieć
przynajmniej 99% XP.
6. Oddanie tury po wykonaiu lub nie ruchu.
7. Ucieczka z pola walki.W zależności od parametry Szczęscia wynosi od 50% w
górę.
8. Potwierdzenie wybranego przez nas ataku.
9. Atak z bliska (zasięg od 1 do 3 heksów)
10. Atak z bliska (zasięg od 1 do 3 heksów)
11. Atak z daleka (zasięg od 1 do 6 heksów)
================
OPIS WALKI
================
Podczas walki poruszamy się po planszy podzielonej na tzw. heksy.Każda z
posatci ma swój ruch po którym może wykonać atak.Gdy wykoanmy najpierw atak
tracimi automatycznie możliwość poruszania się po heksach,więc lepiej dobrze
przygotować atak i wyliczyć jego zasięg oraz zasięgi ataków naszych wrogów.
Podczas walki możemy atakować bronią,magią,Special Move czy Super Special
Move używać przedmiotów oraz zmieniać ekwipunek postaci. Gdy któraś z
posatci będzie miała 0 HP nie uczestniczy w walce.Możemy ją ożywić albo
przedmiotem albo czarem.Gdy cała drużyna będzie miała 0 HP niestety
skończymy grę. Z pola walki możemy także uciec.Wszystko opisane jest
dokładnie w powyższych menusach. Wytężcie też uszy bo gdy usłyszymy
charakterystyczne pęknięcie wtedy postać używa do obrony swojego oręża.Jeśli
zostanie nam zabrane życie (HP) to i także broń straci swoje HP.Jeśli
obrażenia wyniosą 0 wtedy broń jest nadal w doskonałym stanie. Natomiast
wszelkie obrażenia posatci bez dźwięku nie powodują uszkodzenia broni.
Należy zwrócić uwagę także na uderzenia krytyczne (Critical) gdyż są one
zdecydowanie silniejsze a gdy wróg nam je zada nawet broń o wysokiej obronie
może zosatać wtedy uszkodzona i zostanie jej i nam zabrane HP,więc dobrze
dobierajcie broń. Zarówno zadany przez nas i przez wroga Critical
charakteryzuje się mignięceim na biało ekranu oraz zwiększeniem siły ciosu o
około 1.5 raza.
4. CZARY I ŻYWIOŁY
Pewnie wielu z was zauważyło,że w grze znajduję się pokażna ilość czarów.
Większość z nich to czary ofensywne,resztą to czary defensywne i
wspomagające. Każdy z nich posiada swój zasięg i ilość possatci które mogą
zostać objęte jego działaniem.Każdy także zużywa punkty magii (MP). Nie
bięde opisywał każdego a wymienię tylko parę użytecznych:
- Odnowy HP
- Przywrócenie do życia (postać musi mięć 0 HP aby czar zadziałał)
- Wszelakie zwiększenia parametrów (Np.szybkośći)
- Ataki ofensywne.
Jeśli to wam niewystarcza poprostu po nagarniu gry rozegrajcie parę walk na
których tylko przetestujecie swoje czary i zrozumiecie ich
zastosowanie.Potem załadujecie stan gry i już wszytko jest wiadome.
Ważnym elementem są także symbole które pojawiają się czasami przy posatci
podczas walki. Oto objaśnienie.
- Kule róznego koloru : postać jest uodporniona na atakKażdy i żywiołami lub
do broni ma dodany atak jakimś żywiołem.
- Strzałka w górę - zwiększona szybkość
- Strzałka w dół - zmniejszona szybkość
- Znak niekończonośći - amunicja nie ubywa podczas walki
- Niby świrek - postać ma pozbawione nie jest kontrolowana przez gracza
Jeśli chodzi o żywioły i związane z nimi kolory to są one następujące:
Czerwona Kula - żywioł ognia ( dodatkowe obrażenia na niebieską kulę )
Żółta kula - żywioł ziemi ( dodatkowe obrażenia na zieloną kulę )
Niebieska kula - żywioł wody ( dodatkowe obrażenia na czeerwoną kulę )
Zielona Kula - żywioł wiatru ( dodatkowe obrażenia na żółtą kulę )
Czarna kula - żywioł ciemności ( dodatkowe obrażenia na wszystkie kule )
5. SPECIAL MOVE
Każdy ze specialnych ciosów ma swój zasięg i oczywiścię siłę,czy wyższy
poziom postaci (LV) tym lepszych Special Move może się nauczyć. Aby wykonać
Special Move trzeba mieć nabite przynajmniej 50% XP. Żeby wykonać Super
Special Move trzeba mieć nabite 99% XP. NIektóre ze Special Move dodawane są
przez Specialne Bronie (żółte ikonki) i mogą je używać tylko specyficzne
postacie np. Cyrano ma ich najwięcej. Ataki te są przepotężne. Pamiętajcie,
że gdy przekroczycie stan 100% XP zabijająć kolejnego wroga lub używając
umiejętności stan XP się zeruje.
6. POTWORY
Potwory to integralna część każdego rpg.Na nich opiera się walka.Pewnie
zuważyliście,żę wiele z nich posiada kolory.Tak,tak to odpowiedniki żywiołów
na jakie są uodpornione (więc jeśli potwór jest czerwony jest uodporniony na
ogień,więc najepiej atakować go żywiołem wody itd..) Oprócz tego każdy z
nich ma widoczny pasek życia (HP) dzięki czemu zawsze wiemy ile trzeba
będzie się z nim męczyć. Niektóre atakują bronią zwyką,inne magią,inne są
wyczulone na magię a jeszcze inne są odporne na nią itd... Trzeba się z nimi
zapoznać. Za zabicie każdego monstra mamy nabijane punkty XP,a po walce
otzrzymujemy pieniądze ELD, puknty doświadczenia EXP i przedmiot za każdego
(!) potwora więc nieraz jeśli nie uda wam się go zdobyć za pierwszym razem
radzę się trochę pomęczyć bo niektóre przedmioty są bardzo przydatne i
unikatowe.Szansa na zdobycie przedmiotu wzrasta jeśli mamy wysoki parametr
szczęścia!
7. PRZEDMIOTY
Przedmioty są ważną częścią ekwipunku każdej postaci,są one nam bardzo
pomocne.Udporniają postać na ataki,leczą i dają masę rónych efektów.
Zapoznajcie się z nimi. Oto one:
================
BRONIE
================
Broń posiada każda postać,bez niej nie masz nic do powiedzenia w walce.
Dzielimy je na pięć kategorii:
- różczki,
- miecze,
- pistolety,
- włócznie,
- inne (młotek,książka)
Każdy z przedmiotów ma 4 główne parametry:
|-------------------------------------------------------------|
| HP 1/1 Atak Obrona Critical MagDef |
|-------------------------------------------------------------|
HP - życie broni,posiada je każda broń,za każde uderzenie z
charakterystycznym dżwiękiem ze stratą życia postaci ubywa nam jedno oczko z
tego parametru. Jesli HP będzie równe 0 wtedy broń pęka i ginie
bezpowrotnie. W przypadku gdy postać zasłoni się bronią a obrażnia wyniosą 0
HP nie ubywa nam HP broni!
Atak - siła ataku broni,czy większa liczba tym mocniejsze są ataki
Obrona - obrona danej broni i jej wytrzymałość na zadawane ciosy od wrogów.
Im większa liczba tym większe szanse,że wróg zabierze nam 0 HP.
Critical - parametr odpowiedzialny za uderzenia krytyczne broni. Broń wtedy
lekko mrygnie.Czym wyższa liczba tego parametru tym prawdopodobieństwo
zadania takiego ciosu wzrasta.
MagDef - odpornośc na ataki magią.
Niektóre bronie mają dodatkowo atak oparty o żywioł.Wtedy przy postaci pali
się kula.
Pozatym dzielą się na kolory i ikonki
Zółta ikonka - broń unikatowa o wysokich parametrach,może mieć jakąś
specialną właściwość
Niebieska ikonka - broń średnio spotykana,może mieć zwykłą właściwość,ma
niskie HP
Czerwona ikonka - broń czesto spotykana,wybalansowana broń
Kolejną kategorią jest AMUNICJA. Bez której nie działa żaden pistolet.
Amunicja działa podobnie jak bronie z tą różnicą,żę mamy jej sporo do
wyboru. Są naboje słabe,średnie,duże, oparte na żywiołach czy ze specialnym
działąniem. Radzę zapoznać się czym ładujecie pistolety. Z boku każdej nazwy
amunicji mamy ilość strzałów jakie możemy oddać zanim trzeba będzie ją
przeładować.Gdy ilość strzałów z broni wynosi 0 ,każde uderzenie we wroga
spowoduje że nie otrzyma on żądnych obrażeń,więc zawsze miejcie coś w
rezerwie.
================
AKCESORIA
================
Jeśli chodzi o akcesoria to mają one klika kategori i w zależności od tego
dodają naszej postaci albo parametry,albo czar a nawet Special Move. Oto
jakie rzeczy napotakcie w wyprawie:
- kamienie - dodają magię
- naszyjniki - dodają parametry do statystyk postaci
- pierścienie - dodają parametry do statystyk postaci
- amulety - dodają Special Move
- kule - dodają potężne czary
- diamenty - dodają parametry do statystyk postaci
- specialne (np. róg jednorożca) - dodają przepotężne czary
Aby dobrze rozpoznać działanie akcesorii,zwracajcie uwagę na zamiany w
parametrach postaci lub czy jakieś czary przybyły w Liście Magi i Liście
Special Move !!
===================
PRZEDMIOTY SUPORTUJĄCE
===================
Tu znajdą się wszelkiego rodzaju przedmioty suportujące postać i które
możemy użyć niekoniecznie w walce np. odnowa HP,MP,napełniają Licznik
XP,przywracają do życia postać,leczą z negatywnych statusów itd. Jest tego
sporo więc radze rozegrać walkę bez save'u i sprawdzić działanie każdego
przedmiotu. Wtedy szybciej się połapiecie.
8. POSTACIE
- ŻOŁNIERZ 1 - przeciętna postać,używa włóczni,niema Special Move i
Magii,dostępny tylko na początku gry,można się pobawić w próbę nabicia mu
wysokiego LV.Nie pamiętam imienia wybaczcie.Towarzysz i służba przyboczna
Medticha.Średnia ilość HP i 0 MP.
- ŻOŁNIERZ 2 - przeciętna postać,używa karabinu,niema Special Move i
Magii,dostępny tylko na początku gry,można się pobawić w próbę nabicia mu
wysokiego LV.Nie pamiętam imienia wybaczcie. Towarzysz i służba przyboczna
Medticha.Średnia ilość HP i 0 MP.
- CYRANO - doskonała postać,wybalansowane ataki bronią i magią,używa
miecza.Do tego dochodzą potężne Special Move i Super Special Move.Wysoka
ilość HP i średnia MP. Cyrano to szlachcic z bogatej rodziny.Gdy zostaje
uwięziony podstępem ratuje go Medtich.Szuka swojej utraconej miłości z przed
lat i dopełnia zemsty za lata spędzone w lochach.Jest także za obaleniem
władz Antarii. Ma wielkie serce o czym się przekonacie...
- MEDTICH - b.dobra postać,silne ataki bronią i niezłe Special Move,do tego
może używać Magii.Używa miecza. Wysoka ilość HP i średnia MP. Medtich wbrew
temu co robi nie jest do końca przyjacielem Cyrano,jego głowe zaprząta
przede wszystkim zaprowadzenie pokoju w Antarii.Podkochuje się Kanie mimo,że
nie wypada mu to gdyż jest arystokratą.
- SILVERNA - średnia postać.Niezła siła ataków bronią i średnie Special
Move.Brak magii.Duża ilość HP i 0 MP. Silverna jest kapitanem pirackiego
statku.Po tym jak Cyrano daruje jej życie postanawia zostać jego
przyjaciółką. Podkochuje się w nim.Oddana i honorowa.W pewnym momęcie gry
oddaje swoje życie...
- KANA - dobra postać.Niezłe ataki bronią i potężne ataki Magią.Średnie
Special Move.Średnia ilość HP i wysoka MP.Używa pistoletu. Kana to
złodziejka żyjąca w czeluściach lasów.Przyłącza się do Cyrano gdy ten ratuje
dzieci. Łączy ją uczucie z Medtichem. Jest poszukiwana w wielu miastach za
kradzieże. Stara obalić się władze Antarii.
- ESMERALDA - niezła postać.Ma średią ailość HP i sporą MP,przydatne czary i
mające konkretną siłę.Słabe ataki fizyczne bronią.Używa różczki.Brak
podstawowych Special Move. Esmeralda jest znachorem w jednym z miast po tym
jak pooznaje Cyrano postanawia pomóc mu w obaleniu władców Antarii.
- HOISTE - świetna postać,bardzo podobna do Cyrano,niema tylko Super Special
Move,wybalansowana,duża iloość HP i średnia MP,używa miecza.Hoiste pojawia
się bardzo tajemniczych sytuacjach i ukrywa swą twarz pod maską.Kim jest
naprawdę...Dowiecie się w odpowiednim czasie...
- CHRIS - dobra postać,duża ilość HP i średnia MP,niestety Special Move są
dość przeciętne.Naszczęście w miare dobre ataki bronią i niezłe magią. Używa
pistoletu. Chris jest synem jednego z władców Antarii.Dość zagubiony,ale po
poznaniu Cyrano staje się pewnym siebie mężyczyzną i staje po stronie
buntowników.
- RIHDEL - b.dobra postać dodatkowo w miare dobre ataki bronią i niezłe
magią. Special Move także o konkretnej sile. Średnia ilość HP i mała
MP.Uzywa włóczni. Najlepszy przyjaciel Medticha i dowódca jego
wojsk,przyłącza się do drużyny aby doprowadzić do pokóju w Antarii. Niefuny
w stosunku do Cyrano.
- ISABEL - b.dobra postać dodatkowo, dobre ataki bronią i dobra siła Special
Move. Nieposiada czarów. Srednia ilość HP i 0 MP. Używa włóczni. Isabel to
rzyjaciółka Medticha i Rihdela,pomaga im zaprowadzić pokój w Antarii.Po
poznaniu Cyrano zaczyna zmieniać swoje poglądy i staje się bardziej
liberalna mimo jej szlachetnych korzeni.
- CLEONEWITZ - b.dobra postać,niezłe ataki bronią i potężne magią,której ma
barzo dużo. Wybalansowana postać.Niestety niema Special Move.Nadrabia to
dużą ilością HP i MP. Używa książki. Do drużyny przyłącza się pod końcem
gry. Cleonewitz to obalony książe Antarii. Doskonały taktyk i strateg.
Poznaje Cyrano i mimo początkowej nie ufności prosi go o pomoc w obaleniu
władz Anatarii.Jego podwładnymi są MedtIch,Rihdel i Isabel. Bardzo
inteligienty i tajemniczy człowiek...
9. MIASTA
Podrużując po świecie Antarii napotkacie wiele lokacji. Jednymi z nich są
Miasta. Są ważnym elementem naszej podróży gdyż znajdują się wiele bardzo
ważnych budynków. Przed każdym wejściem do nich przeważnie stoi zawsze jakiś
bilboard informujący że zaraz wkroczymy do miasta.Bilboard'y znajdują się
także w centrum miast i zawierają one rózne miejskie informacje.Oto
napotkane budynki:
- Sklep z Bronią - tu możecie kupić lub sprzedać broń,amunicję oraz sprzedać
uszkodzone bronie za niestety niższą cenę.Pewnie zauważyliście,że ceny
różnią się w zależnośći od miasta. Poznacie ten sklep po wiszącym na budynku
znaczku "Miecza".
- Sklep z Akcesoriami - tu możecie kupić wszelkiego rodzaju,pierścienie
kamienie itp.Oraz je sprzedacie.Pewnie zauważyliście,że ceny różnią się w
zależnośći od miasta. Poznacie ten sklep po wiszącym na budynku znaczku
"Pierścienia".
- Sklep z Przedmiotami - tu możecie kupić wszelkiego rodzaju przedmiotu
użytkowe nie zakłądane na postać np. odnowy HP,llucze.Możecie je tu także
sprzedać. Pewnie zauważyliście,że ceny różnią się w zależnośći od miasta.
Poznacie ten sklep po wiszącym na budynku znaczku "Sakiefki".
- Bar - tu możecie poplotkować z miescowymi o różnych rzeczach. Poznacie ten
dom po wiszącym na budynku znaczku "Kufla".
- Hotel - tu możecie odnowić swoje HP & MP wszystkich naszych postacii.
Oczywiście trzeba za pokoje troszkę wybulić. Trafaiją się też darmowe
mieszkanaka.. Poznacie ten dom po wiszącym na budynku znaczku "INN".
- Batltle Arena - tu możecie powalczyć z wrogami jeśli wykupicie wsześniej
kartę wstępu.Niesety za walkę nie dostaniecie żadych pieniędzy (ELD),a tylko
EXP. Poznacie ten dom po wiszącym na budynku znaczku "Skrzyżowanych Mieczy".
10. OPIS PRZEJŚCIA
Zaczynamy grę.
Na początek parę informacji .Zaczynjać podróż miejcie zakupionych zawsze
trochę kluczy gdyż biegając po lokacjach natraficie na skarby.Są ich dwa
rodzaje.Drewnianie skrzynie otworzycie bez lucza ale te Metalowe już nie.A
właśnie w nich są ciekawe przedmioty. Pewnie zauważyliście też małe Fontanny
Życia w różnych miejscach gry. Są to odnowy HP & MP wszystkich postaci.
Przeważnie także za nimi mieszczą się akcje ze scenariusza lub walki z
bossami. Więc zwrócie na to uwagę. Podczas gry napotkacie także odpowiedzi
do wyboru. W opisie przejścia zaznaczyłem,te które wybrałem. Wpływają one
znacząco na scenariusz gry,więc możecie wybierać własne typy,ale wtedy
uważajcie bo możecie napotkać na akcje nie opisane w tym poradniku. Grę
możemy Save'ować możemy w każdym punkcie gry ale pamiętajcie starajcie się
nie nagrywać stanu gry w zamkniętych budynkach lub podczas jakieś akcji ze
scenariusza bo czasami możecie trafić na małe bug'i lub zwiesić akcję !!
Pamiętajcie o ikonkach na mapie bo bez nie zorientujecie się w opisie !
Pora przejść do opisu gry.
Grę zaczynamy po skończonym intro i znajdujemy się w lochach
więzienia.Drużyna to Medtich i dwóch strażników przybocznych. Rozpoczynamy
obok Fontanny Życia.Pędzimy do schodów po prawo.NAstępnie biegniemy na dól
do wyścia ze światłem. Zbieramy po drodze pierwsze skarby i udajemy się z
powrotem do schodów gdyż wcześniej nie mogliśmy tam wejść.Teraz już możemy.
Otwieramy zamknięte drzwi. Jesteśmy już w skalnym więzieniu. Musimy tu
odnaleźć tajemniczego więźnia. Jest w jednej z cel. Uwalniamy go i uciekamy
w lewo. Tu napotkacie małego bossa. NIe stanowi większego wyzwania. Po wlace
idziemy 2 x w dół i na trzecim wyjściu wybieramy to po lewo. Po któtkeij
akcji wcielamy się już w
naszego głównego bohatera i tajemniczego
więźnia. Jest nim Cyrano. Przez chwilę wróci on do swoich wspomnień z
młodości i znajdziemy się na zamku. Możemy się tu pokręcić.Jak skończymy
zwiedzać udajemy się do dziewczyny,która stoi przy wielkim wyjściu i
wybieramy odpowiedź nr.1. Po krótkiej akcji znajdziemy się w kopalni więc
biegniemy na dół i w lewo do końca. Po serii wstrząsów w kopalni Cyrano
znajdzie się w lochach i tu trochę pobiega. Biegniemy więc cały czas do góry
(uwaga na walki Cyrano ma tylko Toprek! więc może być ciężko z wrogiem) aż
do wielkiego skalnego posążku. Po akcji ze scenariuszem lądujemy na pustyni
i biegniemy cały czas przed siebie,aż Cyrano upadnie z wyczerpania. Po
chwili znajdziemy obudzimy się w łóżku nieznajomej kobiety (to Esmeralda).
Któs Cyrano nieprzytomnego tam przywiózł. Wychodzimy na miasto. Tu trzeba
troszkę porozmawiać z ludźmi i udać się w prawe skrzydło misateczka,tam
gdzie znajduje się port. Zagadnijcie kapitana i marynarzy.Następnie wracajmy
do centrum miasta. Schodzimy do niby podmostowych budynków i uderzamy do
tego domku przy którym jest bilboard. W środku zagadujemy babeczkę i
wybieramy odp. nr.1 i wracamy do portu. Uda się nam wśliżnąc na statek i
wyruszyć w podróż. Niestety czeka nas sztorm. Cyrano po potężnej burzy budzi
się na plaży na którą wyrzuciły go fale. Znajduje go nieznajoma kobieta i
udziela schronienia. Będąc w jej domu podejdź do wszystkich wiszących w domu
obrazów. Po krótkiej akcji Nieznajoma poprosi cię o pomoc i zwiedzeniu
dźungli i wykonanie paru zadań ( w nagrodę otrzymasz od niej dodatkowe
EXP,ELD,czary i przedmioty). Pamiętajcie,że w domku u gospodyni możecie się
przespać i odnowić swoje HP&MP!
Za każdym razem gdy będziemy docierali jak najdalej w głąb dżungli,będziemy
nagradzani przez Nieznajomą i będziemy wracać do jej domu. Przy plaży uda
wam się napotkać gościa,który ma troszkę przedmiotów do sprzedania. Wykupcie
Potiony (odowa HP) za cały wasz szmal!!!Później wyjaśnie dlaczego. Na samym
końcu dźungli czekał będzie na nas boss. Musicie tu uważać bo koleszka jest
silny. Najlepiej wstawcie swój najlepszy miecz i nabijcie XP i odpalicie w
niego Special Move (szybko padnie) inaczej pomęczycie się z nim. Po wygranej
Nieznajoma podziękuje ci,pożegna się z tobą i wyśle cię na statek podróżny.
Na statku razcej się nie bogubicie więc zbierzcie wszystkie skarby
(pamiętajcie o kluczach) i gdy znajdziecie się obok Fontanny Życia bądzcie
gotowi na walkę. Musicie pokonać jedną kobietę i paru żołnierzy. Walka
bardzo łatwa. Potem akcja ze scenariuszem i kolejna mała potyczka ( w
drużynie mamy już Silvernę). Potem dotrzecie do do miasta. Tu sprzedajcie
Potiony (już wiecie dla czego,ceny są tu wysokie!). Rozejrzyjcie się troche
po miasteczku. Po lewo od Battle Areny zacznie dziać się akcja ze
scenariuszem. Będziecie milei do wyboru dwie odp. ja wybrałem nr. 2. Potem
akcja z palącym się stosem i znów dwie odpowiedzi i tym razem wybrałem nr.2.
Potem walka z trzema kolesiami. Dość łatwa. Po krótkiej akcji znajdziecie
się w kanałach (powiniscie mieć w drużynie już Kanę). Są nieduże więc łatwo
dotrzecie do wyjścia (tylko skupcie się na przejściach do lokacji bo są
słabo widoczne). Gdy z nich wyjdziecie traficie do zamku. I tu znów trzeba
będzie pobiegać. Jest troche pogmatwany więc ułatwie wam właściwą drogę.
Udajcie się cały czas w lewo i potem w górę. Po krótkiej akcji znajdziecie
się w rozległym lesie. Jest tam sporo trudnych przeciwników i domyślam
się,że nie macie wysokiego LV. więc unikacjie walki. Do wyjścia z lasu
należy kierować się w lewą stronę mapy. Gdy znajdziecie się blisko Fontanny
Życia rozejrzyjcie się i zbierzcie poukrywane skarby. Już tera czeka was
klika kroków do miasta. Idzcie nadal w lewo i potem w dół. Będąc w mieści
ezróbcie zakupy itp. Następnie udajcie się do lewego skrzydła miasta i
idzcie do domku wysuniętego najbardziej na północ. Po krótkiej rozmowie i
kolejnych odpowiedziach do wyboru (ja wybrałem odp. nr. 2) znajdziemy się w
dungeonie. Uderzajcie drogami w lewo a potem w dól aż traficie na dziwnego
koleszkę stojącego przy drzwiach. Dołączy do drużyny tajemniczy Hoiste.
Tutaj możecie nabić sobie sporo EXP więc powalczcie troche. Potem koło
Fotanny Życia czeka was walka z żołnierzami z którymi nie powiniście mieć
problemów.
Po akcji ze scenariuszem znajdziecie się w mieście. Biegnijcie do drugiej
części miasta w lewo. Tu możecie się zaciąć więc czytajcie uważnie !!
Biegnijcie do ostatniego domku na górze ,na jego początku pomiędzy beczkami
a drzewem jest niewidoczne przejście (dokładnie po koroną drzewa) idzcie nim
w góre pod drzewami. Traficie do kanałów. Znajdziecie się w małym
labiryncie,ale dobra wiadomość - byliście już tutaj więc pewnie znacie
teren. Udajemy się więc do wyjścia na południu. Po krótkiej akcji
przygotujcie się na dobrą walkę. Boss ma 12500HP a wlaczyli będę dwaj kozacy
Cyrano i Hoiste więc dacie radę! Po walce znajdziesz się na dziedzińcu. Zrób
duże zakupy u żołnierzy bo mają taniutki towar i udaj się do zamku w górę.
Czeka cię walka z żółnierzamii i z panem w loczkach. Uważaj na niego gdyż
dziad kontruję każdy atak psychiczny Cyrano! Po wygranej walce i krótkiej
akcji wylądujemy w podziemnym forcie. Pgadaj ze wszsytkimi i wyjdź z
komnaty.Zwiedź okolice. Udaj się na dół a wyjdziesz z fortu. Podpowiem wam
mały sekret w forcie jest mały dungeon. WIedzie do niego nie zaznaczona
droga na mapie. Udajcie się będąc w forcie cały czas w prawo a napewno tam
traficie. Gdy już zdecudjecie się zakończyć przygody w forcie,wyjdzcie na
zewnątrz. Możemy teraz zwiedzić trochę świat Antarii. Właściwą drogą ze
scenariusza jest ta w prawo i w górę. Gdy znajdziesz się przy Fontannie
Zycia przy sklanej jamie,wejdź do lochów. Prawidłowa droga to ta która
wiedzie w prawo i potem w dół. Gdy dotrzecie do końca podejdzcie do dzwinego
rysuknu na skae (przypomina Feniksa). Po krótkiej rozmowie dostaniecie
przedmiot.To potężny czar. Później możecie wrócić się do Fortu i zrobić
zakupy. No a potem - odwiedzić dungeon na południe od Fortu (można tam nabić
sporo EXP i ELD). Jest tam troszkę skarbów. Gdy już zakończycie wedrówkę
ruszajcie cały czas w lewo od Fortu,aż znajdziecie się w pierwszej połowie
Głównego Dungeonu (to tam gdzie mamy 3 drogi bez końca),oczywiście radze też
zwiedzić drugą częśc Głównego dungenu (to droga w góra,tam w dungeonie
znajdziecie potężny Czar oraz masę skarbów!).Wracając do pierwszej częsci
dungeonu.. Udajcie się do miasta na dole Mapy. Odwiedzcie wszsytkie domki w
mieści i zbierzcie skarby. Potem udajcie się drugą częśc miasta.
Pozwiedzajcie trochę i wyjdzcie na Główny Dungeon Mapy.
Idzcie do niedokończonej drogi,która biegnie w prawo. Dojdziecie do skalnego
miasta. (Cyrano coś tam powie).Rozejrzyjcie się jak zwykle i pogadajcie z
ludźmi. Potem udajcie się w prawo. Tu znajdziecie mały dungeon. Jest prosty
więc idzcie do góry aż dotrzecie do wieży. Wchodzimy do niej. Tam po prawo
spotkacie Chrisa,który przyłączy się do drużyny. Po krótkiej gadaninie
uderzajcie do wyjścia po lewo. Potem prawidłowa droga to ta w górę. Na
dolnej drodze są skarby. Gdy znajdziecie się przy końcu wieży,oczywiście
napotkacie Fontanne Życia. Bądzcie gotowi bo czeka na was boss! Ogónie nie
jest rudny ale ma aż 30000 HP. Najlepiej podejdzcie wszystkimi postaciami
jak najbliżej niego. Będzie wykonywał atak na całą drużynę ale jest on
słaby. Po bitwie i krótkich scenkach znajdzeimy się z powrotem w Forcie. Gdy
zagadniecie Kanę przeteleportuje was w dobre miejsce aby iśc dalej ze
scenariuszem (odp. nr.1) a gdy chcecie się tam udać na własną ręke poprostu
wyjdzcie z komnaty i wyjśc z fortu. Radzę zrobić trochę zakupów bo tam gdzie
podążamy ceny będą dość wygurowane !! Udajemy się do trzeciej cześci
Głównego Dungeonu (lub przniesie nas tam Kana). Znajdziemy się blisko
niedokończonej drogi prowadzącej w górę.Tam właśnie się udamy. Ten dungeon
jest prościutki,więc biegniemy cały czas w prawo. Przechodzimy przez wielki
most. Biegniemy dalej. W końcu dotrzecie do miasta . SPrzedajcie co nieco i
zwiedzcie miasto,Gdy to zrobicie udajemy się w górną cześci miasta do zamku.
Po wszystkich scenariuszowych scenach wyjdziecie z zamku i zarobicie trochę
ELD - dokładnie 50000 ! Zapominiał bym w miescie mamy mały quest. W drugiej
części miasta na górze po lewej stronie macie domek. Zagadnijcie tam gostka
z zielonymi włosami (ma imię) - dostaniecie od niego przedmiot. Potem idzcie
do miejskiego Baru. Tam zamienicie ten przedmiot na inny. Wracajcie z
powrotem do zielonowłosego gostka. Da wam nowy przedmiot! JEdziemu dalej ze
scenariuszem. Wyjdzcie z miasta i uderzajcie w tą drogę gdzie niemogliśmy
wejść (była niedokończona). Napotkacie mały dungeon. Udajcie się raz w
górę,potem w lewo i w górę,aby dojśc do małego miasta w górach. Zwiedzcie
miasto i idzcie w górę a następniew prawo. Opuścicie miasto. Znajdziecie się
przy wielkich skałach. Biegnijcie do góry i wejdzcie do domku. Tu będziemy
mieli kolejny dungeon. Udajemy się w lewo a potem w dół,aż dotrzecie do
końca mapy. Tam Cyrano się zatrzym i coś powie. Wybierzcie odp. nr. 1.
Wrócie się do drogi na mapie do której niemogliśmy wejść (teraz jest już to
możliwe). Dotrzecie do miejsca, w którym zatrzyma was boss i sporo jego
pomocników. Walka bez problemowa. Potem udajcie się do drzwi po prawo. Jest
tam gromadak ludzi. Po krótkich rozmowach znów znajdziecie się automatycznie
w Forcie i znó możecie użyć Kany (lub nie) do transportu. Radze zaoszczędzić
czasu i wybrać Kane. Przeniesie ona was do miasta. Idzcie w lewo do trzeciej
częsci zabudowań i wejdzcie do zamku. Tu biegnicie uciętą drogą w prawo.
Potem znów w prawo i w dół i zniszczcię małą ekipę bossów.
Automatycznie znajdziecie się znów w mieście. Teraz udajcie się do uciętej
drogi w dolnym Gównym Dungeonie (jest na samym dole - wcześniej jeszcze gdy
będzicei tam biegli natraficie na miasto,więc przejdzcie przez nie).
Traficie do małego dungeonu. Tu rozwalcie na końcu małą ekipę bossów i
wrócie do miasta (przypominam że możecie teraz już biegać po prawej całej
mapie Antarii !!). Wyjdzcie z miasta i udajcie się do dungeonu w lewą uciętą
drogę. Gdy już w nim będziecie po lewej stronie drogi znajdziecie potężny
miecz. Potem rozwalcie grupkę żołnierzy i automatycznie zostaniecie
przeniesieni do innej części dungeonu. Idzcie w górę. Wpadnijcie po drodze
do miasta i idzcie do góry do zamku, Zwiedzcie zamek i rozwalcie głównego
strażnika na rozstaju dróg (jest on wraz z grupką zołnierzy u góry ekranu).
POtem krótka akcja. Podejdzcie do gościa. Po rozmowie znajdziecie się w
lesie pełnym ognia. Śmigajcie przed siebie,aż dojdziecie do końa lasu. Potem
akcja ze scenariusza i znajdziemy się w forcie. DO drużyny przyłączy się
Rihdel. Użyjcie szybkiego transportu Kany i udajcie się Głównym dungeonem do
pierwszego miasta jakie wam będzie dane spotkać po drodze Potem biegnijcie
cały czas w prawo. Natarficie na nieznany dungeon. Uderzajcie cały czas w
górę a potem w lewo. Na końcu czeka was pojedynek z grupką kolesi. Po
zwycięstwie wróg odlecie na smoku i po krótkiej akcji nastąpi zmiana drużyny
!!!!! Więc z poprzedniej możecie zdjąść lepsze przedmiotyi założyć pożniej
właśnie tej drużynie. Obecna drużyna to Medtich,Silverna,Isabel i Kana.
Pogadajciez e wszystkimi w mieście z każdym przynajmniej 3 razy na osobę !!
Wyjdzcie do góry z miasta. Idzcie do miasta po prawo (jest nie podpisane na
mapie) i tam porozmawiajcie z ludźmi. Potem dostaniecie parę przedmiotów.
Idzcie do sklepu ( do wyboru są 2 odp. ja wybrałen nr. 1) a następnie do
domku na górze miasta. Po krótkiej rozmowie idziemy do miasta głównego (tego
gdzie zaczeliśmy grać nową ekipą,czyli w dół). Wchodzimy do miasta i
biegniemy do dolnego wyjścia. Na mapie zobaczycie dungeon wysunięty na maksa
wysunięty w górę. Udajcie się tam. Bedąc w środku walcie do końca w górę i
na ostatim rozdrożu w prawo. Tam mała akcja i mała walka. Potem troche akcji
i zmiana drużyny !!!! Aktualny team to: Cyrano,Silverna,Chris,Esmeralda.
Traficie do dungeonu. Idzcie w lewo a potem w górę (nie pogubicie się).
Potem w dół i w lewo. Czeka was walka z żołnierzami. Rozwalcie cieniasów. Po
krótkich akcjach z filmikami,znajdziecie się w dungeonie (odejdzie z drużyny
Chris). Biegnijcie w prawo a potem w górę. Gdy dotrzecie do lasów będzie tu
mały zonk !!!!! Uwaga czytajcie uważnie !!! Biegnijcie cały czas w prawo aż
Cyrano coś powie. Udajcie się po tym gadaniu odrazu w górę a na następnej
częsci drogi w prawo i na następnej również w prawo !Znajdzecie się w lesie
! Idzcie w dół.Potem w lewo. Znajdziecie się na skrzyżowaniu gdy Cyrano coś
wtedy mówił. Idzcie w górę. Napotkacie charakterystyczne drzewo. Idzcie w
górę i na następnej kawałku mapy w prawo. Potem w górę i zauważycie Fontanne
Życia ! To tu - wreszczie !!! To był bardzo pokopany labirynt ! Ważną
wskazówką niech będzie też dla was podczas męczarni w tym dungeonie to,że na
właściwych częściach drogi atakują wrogowie więc możecie się też tym
sugerować !.Po wyczerpującej tułaczce i dojściu na miejce czeka was walka z
małą ekipą. Łatwa walka.
Po zwycięctwie zwiedzcie namioty i ruszajcie w górę. W tym dungeonie
uderzcie kawałek w górę a potem w dół. Znajdzecie się w jaskiniach. Tam
biegnijcie przed siebie a nie zabłądzicie. PO wyjściu z jaskiń znów
znajdziemy się na zewtątrz. Idzcie kawałek przed siebie aż dojdziecie do
mostu. Tu czeka was was mała potyczka. Po wygranej EXP,ELD i trochę
przedmiotów. Po krótkiej akcji ze scenariuszem Cyrano odejdzie i na wzgórzu
pojawią się odpowiedzi do wyboru (proponuje wybrać to co ja czyli kolejno
odp. nr. 1,1,2) i czeka już na was walka z Frederichem!! Kolo ma mocne ataki
więc uważajcie. P wygranej 20000 EXP,10000 ELD i... miecz Fredericha ! Potem
znajdziecie się w dungeonie. Cyrano jest osamontiony więc uważajcie na
walki. Udajcię się w prawo a potem w dół. TU UWAGA ZACZNĄ SIĘ ODPOWIEDZI
OSTATNIA SERIA POZWOLI WYBRAĆ RÓŻNE DROGI !! NIE WIEM JAK INNE ODPOWIEDZI
WYPŁYWAŁY NA GRĘ ALE TE SĄ WAŻNE! ZARAZ WAM JE OPISZE (ODP.1 - droga nr.1 i
ODP.2 droga nr.2!! Po krótkiej akcji zaczynamy z pierwszą serią. To dwie
odpowiedzi które oznaczają: nr.1 Cyrano biegnie na spotkanie z kobietą swego
życia,odp. nr.2 zostaje. Ja wybrałem nr.2 . Druga seria to cztery odpowiedzi
w których możemy podziekować danym osobom. Nr.1 to Melinda, Nr.2 to
Kana,Nr.3 to Silverna i Nr.4 to Esmerlada. Sami wybierzcie. Ja zdecydowałem
się na Nr.3 czyli Silvernę. Potem najważniejsza trzecia seria ! Odpowiedź
nr.1 opisze później a teraz opisze co należy zrobić gdy wybierzemy drogę z
Odp. nr. 2. Znajdziecie się w forcie. Po pojedynkach idzcie w dół.
Znajdziecie się w mieście. Tu możemy isc tylkow jedną stronę do zamku w
prawo. W zamku idzcie na w prost cały czas aż dojdziecie do Mównicy yam
znajdziecie kolejny Potężny Czar !!! Ziwedzcie zamek. Nie pogubicie się.
Potem czekał na was będzie mały boss. Może byc trudno gdyż ma 11000 HP i
potężne ataki magią. W tej walce oszczędzajcię Magię (MP) ! Bo po
zwycięstwie kolejny boss !! Ma aż 50000 HP. Starajcie się nie stawać w koło
niego grupą ma ma potężny atak na wszsytkei postacie. Po wygranej kupa EXP i
kasy. Po krótkiej akcji pojawią się dwie opdpowiedzi nr.1 to ta w której
drużynę opuści Kana ,odp. nr.2 sprawi że Kana pozostanie (ja wybrałem nr.2).
Potem znajdziemy się na pustyni. Ruszajcie cały czas w prawo aż w końcu ją
opuścicie. Następnie przydało by się nabić postaciom trochę wyższe LV. i
zarobić troche kasy (jeśłi macie mało) bo są tu odpowiedni wrogowie.
Następnie ruszajcie do jaskiń i pamiętajcie,żę już nie wrócicie!. Ten
dungeon jest dość duży a w dodatku mamy tu też kilka teleportów ale
właściwie nei można się w nim pogubić i z łatwością traficie do włąściwego
(to ten na obok Fontanny Życia). Teraz znaleźliśmy się w futurystycznym
labiryncie. Tu każde dobre zejście niżej to chrakterystyczny pentagram. Gdy
zauważycie w końcu Żab (skorzystajcie z żabich usług),musicie być gotowi to
już blisko.
Jesteśmy na miejscu. Czeka na nieoczekiwana walka z Medtichem i Rihdelem
(cały ekwipunke i LV. przez nas nabite prawdopodobnie mają wtej wlace). Mimo
to walka będzie dość łatwa i nie poszalejsze z nimi. Następnie odrazu
kolejna walka z bossem. Ma 45000 HP ale naszczęście nie ma mocnej obrony
przed atakami. Po zwycięstwie mamy kolejnego bossa!! Tu nie będzie tak
łatwo... Trzeba mieć już coś przygotowane. Sporo odnów HP i MP i niemożna
zapomnieć o przedmiocie przywracającym do życia postać która ma 0 HP.
Uważajcie na strzały tego bossa. Powinniście dać mu radę. Po walce
znajdziesz się w ostatim małym dungeonie... Jako,że zbliżamy się ku końcowi
gry nabij tu postacią przynajmniej 71/72 LV. dla Cyrano,kucie u żaby
wszystko co najlepsze i niezapomnicie od odnowach HP I MP. Przed wejściem
nabijcie też XP do Special Move i ruszajcie na ostatniego bossa !! Walka
będzie trudna bo Cyrano walczy sam. Wróg ma 40000 HP. Atakujcie Special Move
naprzemian z Potężnym Czarem. Gdy będziecie meli mało HP i MP odawiajcie
sobie jak najwięcej HP i MP (bo boss jest stosunkowo wolny) najlepszymi
służącymi do tego przedmiotami - nie żałujcie ! Po zwycięstwie niestey już
zakończenie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Pamiętacie od moment gdy wybieraliście trzy serie odpowiedzi. Pora opisać co
będzie się dziać gdy w 3 serii odpowiedzi wybierzemy tą pierwszą.
Zaznaczam,że jest ona bardzo dramatyczna i zaskakująca. Jedziemy. Po
krótkiej akcji ze scenariusza przejmiemy kontrolę nad Silverną (to chyba
dlatego,że zazanczyłem ją wtedy we wsześniejszych odpowiedziach). Biegnijcie
nią do zachodniego wyjścia z miasta. Później już Kaną (zauważyliści co
spotkało Silvernę.....późneij spotka to też ...sami zobaczycie..) podążajcie
na północ do wyjścia. Do drużyny przyłączy się Hoiste ! W dungeonie
biegnicie na północ. Po krótkiej akcji znajdziemy się w mieście. Aktualna
drużyna to Cyrano,Kana,Esmeralda,Isabel.po następnej akcji pojawią się dwie
opdpowiedzi nr.1 to ta w której drużynę opuści Kana ,odp. nr.2 sprawi że
Kana pozostanie (ja wybrałem nr.2). Ruszycie na pustynię. Jeśłi się dobrze
rozejrzycie po niej to znajdziecie tu sklep w małej karawanie. Aby z niej
wyjśc biegniemy cały czas w prawo. Poźniej dojdziemy do futurstycznej
lokacji. Opuści drużynę Isabel a przyłączyy się Hoiste. W tym labiryncie
każde dobre zejście niżej to chrakterystyczny pentagram. Gdy zauważycie w
końcu Żaby (skorzystajcie z żabich usług),musicie być gotowi to już blisko
silnego bossa.
Walka będzie trudna. Wróg ma 40000 HP. Atakujcie Special Move naprzemian z
Potężnymi Czarami. Gdy będziecie meli mało HP i MP odawiajcie postacie. Po
wygranej 95000 EXP i kasa. Niestety potem kolejny boss i znów trudno.
Przedmioty suportujące to podstawa. Bez nich nie wygracie. Potem niestety
zła waidomość kolejny boss !!!! Naszceście jest on już dośc średni bo ma
tylko 20000 HP. Po tej koszmarnej przeprawie przez piekło walki jeszce nie
skończy gry !!! W drużynie mamy posatcie: Chris,Medtich,Isabel i..
Cleonewitz. Startujemy w ostatnim już dungeonie. Tu możemy jeszce troche
powalczyć,podbić LV. i przygotować się do ostatecznej rozgrywki.Z kim i jak
walczyć to już zostawiam wam !!! Na koniec przygotujcie się na kopjące tyłki
zakończenie gry ,mimo że umarł Cyrano !!!!!!!!!!!!!! Mam nadzieje,żę gra wam
się podobała a jeśli coś przegapiłem (choć nie sądzę) to wybaczcie ale gra
była długa i wymagająca....
11. TIPSY I PORADY
- Gdy są przychodzi czas zmiany drużyny lub ktoś ją puszcza to zdejmujcie mu
dobre przedmioty,bo mogą się wam przydać.
- Zwracajcie uwagę na ceny w sklepach.Trzeba tanio kupować i drogo
sprzedawać to klucz do zarobienia kupy szmalu na naprawdę drogie przedmioty
!!
- Używajcie podczas walki Czarów, które rażą jak najwięcej przeciwników.
- Nie save'ujcie w miejscach gdzie dzieje się scenariusz lub w pomieszceniach
(domki,sklepy) !
- Męczcie po kilka razy walki, za każdego wroga otrzymacie przedmiot !
- Znajdzcie wasze ulubione miejsca gdzie można nabić sporo EXP i ELD w walace
bo na nie natraficie!
- Nie wstawiajcie przedmiotów, które dodają Czary do Listy postacią mającym 0 MP.
- Nauczcie się korzystać z mapy
- W grze jest dużo sekretów,więc bądzcie czujni bo każda odpowiedź może dać
inny efekt!
- Jeśli macie miejsce na VMU zróbcie sobie na wszelki wypadek drugi save !
- Postaciom wstawiajcie broń o wysokiej Obronie.
- Zapoznajcie się z działaniem Czarów i Przedmiotów (najlepiej rozegrajcie
kontrolną walkę i nie save'ujcie).
- Gdy nie możecie zabrać wrogowi większej ilośc HP, uciekajcie z pola walki.
- Miejcie w ekwipunku zawsze jakieś klucze,odowy HP i MP oraz przedmiot
przywracający do życia.
- Przed walką z trudnymi bossami nabijajcie XP ze zwykłymi przeciwnikami aby
móc potem odpalić Special Move lub Super Special Move.
- Starajcie nie blokować innych postaci podczas walki,bo nie będą mogły
zatakować wroga.
12. KONTAKT I INFO
Mam nadzieje,że pierwszy poradnik do tej gry (z czego jestem dumny bo
nigdzie nie zanjdziecie takiego opisu) wam pomógł,gdyż gra jest napawdę
świetna i klimatyczna a w niektórych momenatch można się zaciąć. Myślę, że
The Rhapsody Of Zephyr przypadła wam do gustu i że poświęcicie je
czas.Na pewno dodatkowo przekona was świetny scenariusz (oparty o powieść
Aleksanrda Dumas) ,muzyka i rozbudowanie systemu gry. Polecam wszystkim fanom
prawdziwych old'skoolowych rpg w 2D !!