Rayblade: Seirei Hata - Poradnik

Developer & Producent: Winkysoft
Platforma: SEGA Dreamcast
Ilość bloków dla VMU: 8
Gra Obsługuje: Pad, VMU, VGA
Liczba graczy: 1
Liczba GD-Rom: 1
SPIS TREŚCI:
- 1.1 WSTĘP
- 1.2 MÓJ E-MAIL
- 1.3 TŁUMACZENIE MENU I OPIS PADA
- 1.4 PORADY TIPSY I SEKRETY
- 1.5 POWIĄZANIA
- 1.6 CZARY I SPECJALNE UMIEJETOŚCI
- 1.7 Grywalne Postacie i ich angielskie imiona i przydatność.
- 1.8 PYTANIA
- 1.9 SCENARIUSZ W SKRÓCIE
- 2.0 INFO
1.1 WSTĘP
Według mnie gra jest jednym z najciekawszych importów na DC i naprawdę warto ją mieć. Zalicza się także do ścisłej czołówki gier z rodzaju taktycznych rpg (obok takich najlepszych tytułów jak - Riglord Saga, Black / Matrix, Summon Night czy Final Fantasy Tactics).
Wiem, że wielu z was nie zwróci na nią uwagi z powodu japońskiego tekstu występującego w grze i to dla was jest ten poradnik. Solucję tą przybliżam wam po 9-krotnym przejściu Rayblade (~400 godzin grania !). Mimo to sporo rzeczy pozostaje do odkrycia, więc jeśli uda mi się namierzyć sekret itp. To znajdzie się na pewno w poradniku. Ponadczasowy tytuł czas zacząć !
1.2 MÓJ E-MAIL
Piszcie na mój e-mail który jest DOSTĘPNY NA STRONIE GŁÓWNEJ, jeśli będziecie mieli z czymś problem - służę pomocą.
1.4 PORADY TIPSY I SEKRETY
Podstawowym celem każdej misji jest przeważnie zniszczenie wszystkich jednostek lub głównego dowódcy. Reszta jednostek może się wtedy wycofać. Nieraz zdarzy się że misja skończy się inaczej więc musicie kombinować i save'ować podczas gry bo naprawdę rozwiązań jest sporo i wpływają one na dalszą część gry. Np. gdy nie przyłączymy do drużyny jakieś ukrytej postaci niektóre misje będą zupełnie inne niż wtedy gdy dana postać byłaby w drużynie,to samo ma się do zakończenia więc postarajcie się a na pewno ujrzycie to czego ja nie odkryłem.
Ważne jest także że gdy przegramy misja zaczyna się od nowa i nie tracimy punktów EXP i kasy dzięki czemu możemy podbić trochę nasz level. Niestety level można podbijać tylko jeśli twój poziom jest niższy od przeciwnika (np. twój LV.2 a przeciwnika LV.5) co powoduje przybywanie większej ilości EXP. natomiast jeśli twój poziom jest równy lub większy automatycznie otrzymujesz mniej EXP. Jeśli przeskoczysz przeciwnika o 5 Leveli będziesz otrzymywał już tylko 1EXP.
Mój największy Level to 42, ale poniżej napisałem jak nabić Level 99 (tak jest to możliwe!) ale tylko dzięki trikowi. Pamiętajcie przełomowym Levelami są 37 i 38 wtedy parametry wzrastają nam o 5(normalnie o 1 lub 2).
Ważnym elementem podczas walki jest także sposób w jaki atakujemy a mowa tu o ustawieniu się i ustawieniu przeciwnika (czyli z boku,tyłem czy z przodu). Jeśli ustawimy się „twarzą w twarz” z przeciwnikiem automatycznie spada nam celność ataku (%) oraz siła z jaką uderzymy. Natomiast jeśli uderzymy przeciwnika stojącego do nas bokiem prawdopodobieństwo skutecznego ataku wzrośnie (~ 3-7%) i w takim samym stosunku wzrośnie nam siła. Jeśli wreszcie zaatakujemy przeciwnika w plecy celność ataku wzrośnie znacznie (~ 9-13%) i to samo ma się do siły ataku.
Należny także wspomnieć o uderzeniu krytycznym,które nie występuje zbyt często (około 2 razy na misję) i znacząco zwiększa silę ataku około x 1.5) i towarzyszy temu filmik ale tylko wersji DC.
Bardzo rzadko i tylko wtedy gdy mamy bardzo wysoki współczynnik uniku może pojawić się taki znak "!" - który powoduje że gdy jesteśmy atakowani od tyłu lub z boku nasz mech odwraca się i nie daje się zaskoczyć i co automatycznie zaskakuje wroga.
SZYBKIE EXP I PIENIĄDZE
Mam też dla was specjalny Trik na który wpadłem całkiem przypadkowo oto on: Jeśli z menu podczas walki wybierzemy odwrót to automatycznie tracimy EXP i pieniądze,ale jest na to sposób. Przed wybraniem opcji odwrotu nagrywamy stan gry i resetujemy grę. Normalnie gdybyśmy to zrobili bez save'owania całe nasz wysiłek poszedłby na marne ale nie teraz. Ładujemy stan gry. I dopiero teraz bierzemy opcje ODWRÓT co powoduje, że konsola odczytuje to jako, że od tego momentu zaczęliśmy grę (czyli mamy 0 EXP i kasy) ale tak nie jest! Jest to bardzo przydatne i gdy nie jesteśmy pewni jak potoczy się misja. Nie musimy czekać aż zostaniemy zabici aby zacząć od nowa i wymęczyć trochę pieniędzy i EXP !
LV.99
Tak jest możliwy ale dzięki trikowi który napisałem wyżej i tylko na misji w której przyjdzie nam walczyć między sobą. Chodzi oto że wszyscy z drużyny będą mieli zbliżone Levele i tylko wtedy nie przeskoczymy na większy poziom jakby to miało miejsce w przypadku zwykłych wrogów gdyż reszcie drużyny nie przybywają EXP. W tej misji mimo, że resztą naszej ekipy steruje komputer to punkty EXP przybywają. Jest to naprawdę ciężki zadanie i w przybliżeniu zajmie około 25-40 godzin ! I uważajcie bo ta misja jeśli nie użyjecie triku kończy się po trzech przegranych i scenariusz postępuje dalej.
Jeśli chodzi o sekrety uff.. jest ich trochę.
Gdy po raz pierwszy przejdziemy grę odkryjemy opcję,którą włączamy podczas walki klawiszami "R" i "L" gdy pojawi się menu. Widać to z boku i jest tam napisane coś takiego "ON","OFF". Te dwie opcje mają zastosowanie do animacji podczas walki "ON" włącza sporadycznie występujące obrazki. Jeśli natomiast odkryjemy trzecią opcję "ALL" będziemy mogli oglądać non-stop obrazki i co ważniejsze przy criticalu filmiki!!!!
Następna rzecz to ukryte postacie - ja odkryłem następujące:
- Melisa - czyli laska z brązowymi włosami
Jak ją zdobyć?
Kiedy nieoczekiwanie pojawi się na jednej z misji nie atakuj jej i podejdź do niej blondynem (Syiuteen) i cały czas trzymaj Garde (czyli broń się) po pewnym czasie przyłączy się do ciebie. - Resuto (tylko Dreamcast!) - Pan z ciemnoniebieski włosami ,który ma podobnego mecha do złego gościa (Kain - z fioletowymi włosami).
Aby grać tą postacią należy wybrać na początku gry (pierwsze odpowiedzi scenariusza) odp. nr.1 i przejść grę minimum 3 razy zarówno w scenariuszu A i B. Pojawi się w pod końcem i będzie dostępny tylko przez jedną walkę. - Reone - dziewczyna z jasnoniebiesko-zielonymi włosami (która pojawia się w scenariuszu jako eksperyment genetycznym).
Tak jak z jasnoniebieskim kolesiem odp. nr.1 (pierwsze odpowiedzi scenariusza) i gdy podczas jednej z walk zaatakuje naszą drużynę podejdź do niej Touyą (główny bohater) i trzymaj Gardę (obronę) i nie atakuj jej! Poczekaj aż zniknie a później się do ciebie przyłączy. - Seru - Młody koleś z brązowymi włosami (spotykasz go w barze) i będzie pilotował stary mech Touy'i. Aby go zdobyć należy wybrać na początku gry(pierwsze odpowiedzi) odp. nr.2. i potem gdy będzie akcja w miejskim barze (pojawi się tam on-taki szczeniak) należy wybrać odp. nr.1 i potem czekać aż w jednej z misji się pojawi w naszym znajomym mechu od Touyi.
Prawdopodobnie są jeszcze jakieś ukryte postacie ale trzeba trochę pokombinować aby je zdobyć. Mam nadzieje że mi i wam się uda.
Pewnie zastanawiacie się jak odkryć drugą opcję w Albumie ze zdjęciami? Ja też nie wiedziałem ale do czasu.... Należy po prostu przejść grę z partnerką w mechu, którą powinna być Yumiru lub Reone Wtedy ta opcja stanie się aktywna i będą tu zakończenia dla każdej z dziewczyn z którymi skończysz grę.
Przedstawiam też aktualne stany moich albumów (wersja z mojego DC):
- Album z odkrytymi postaciami : 87 postaci
- Album z odkrytymi mechami : 77 mechów
- Album ze zdjęciami i filmikami:
- 1.141/155 zdjęć
- 2.13/26 zdjęć
- 3.9/?
- 4.62/65 filmów
Jest pewnie jeszcze wiele rzeczy do odkrycia więc gdy coś znajdę na pewno jeszcze pojawi się w poradniku. Pamiętajcie że gdy przejdziecie grę, na końcu jest save, który pozwala kontynuować dalej grę z zapisanymi wszystkimi sekretami. Jest jeszcze hasło do "Secret Room" na stronie Winkysoft ale niestety strona została już zdjęta z serwera.
A oto garść kodów z Gamesharka, które sam zmontowałem metodą prób i błędów !
- ZMIANA TWARZY CLOVIS - zawiesza po misji
800CD616 0000 (dwie ostatnie cyfry to modyfikacja od 00 do 9F) - ZMIANA TWARZY SYIUTEEN - zawiesza po misji
800CD676 0000 (dwie ostatnie cyfry to modyfikacja od 00 do 9F) - ZMIANA TWARZY AI - zawiesza po misji
800CD646 0000 (dwie ostatnie cyfry to modyfikacja od 00 do 9F) - ASA 99 EXP
800CD636 0064 - FEIN 99 EXP
800CD666 0064 - ORERI 99 EXP
800CD696 0064 - AI 99 EXP
800CD64F 0064 - AI MODYFIKACJA LEVELU
800CD648 1111 (pierwsze dwie cyfry to dziesiątki, następne cyfry to jednostki) - AI MODYFIKACJA MP&SP
800CD648 3333 (pierwsze dwie cyfry to SP, następne cyfry to MP) - NIESKOŃCZONE RUCHY DLA AI !!
800CD64F BB64 - MODYFIKACJA HP TOUYA&SERU
800CD60C 6111 (druga cyfra to setki,trzecia dziesiątki,a ostatnia to jednostki - ATAK 999 TOUYA&SERU
800CD244 03E7 - WSZYSTKIE POSTACIE MP & SP NA MAXA
50000A18 0000 - NIEREDUKUJĄCA SIĘ AMUNICJA
D00800BE 2442
800800BC 0000
D007FD62 2442
8007FD60 0000 - KUPA SZMALU
800CDA7C 03E7
1.5 POWIĄZANIA
Tą rzecz odkryłem zupełnie niedawno i co ważne ma znaczący wpływ na scenariusz. Np. gdy rozpoczniemy rozmowę z jakąś postacią to w przyszłości może nam pomóc w ciężkich walkach lub do nas się przyłączyć! Ale niestety nie każda postać chce rozmawiać z obojętnie jaką trzeba po porostu dobrze trafić ja na razie znalazłem kilka:
- Koleżka z blond włosami( Syiuteen) z naszej drużyny nawiązuje rozmowę z brązową laską(Melisa) w zielonym mechu.
- Młody chłopak (Seru) z brązowymi włosami nawiązuje rozmowę z rudym gościem w czerwonym mechu (nieraz pilotuje pomarańczowego) ma wysoki LV i nosi białą skórę z kołnierzem.
Na pewno jest ich więcej więc gdy tylko coś znajdę od razu dopiszę do poradnika.
Przepraszam za brak, niektórych imion ale ich nie pamiętam, postaci jest mnóstwo.
1.6 CZARY I SPECJALNE UMIEJETOŚCI
特殊能力リスト – Lista specjalnych umiejętności mecha
Uwaga: Lista może być niepełna – nie wszystkie mechy zostały jeszcze odkryte.
バリア系 (Systemy osłon / Bariery)
プラズマバリア (Plasma Barrier)
Osłabia wszystkie ataki energetyczne z dalekiego zasięgu (oznaczone symbolem energii). Obrażenia HP są zmniejszone.
スペシャルフィールド (Special Field)
Chroni przed wszystkimi obrażeniami – każdy atak zadaje 0 obrażeń. Jedynym sposobem na przełamanie tej osłony jest zdolność Anti-Field.
アンチフィールド (Anti-Field)
Przebija wszelkie specjalne bariery, takie jak Special Field. Umożliwia zadawanie obrażeń nawet jednostkom chronionym wcześniej w 100%.
バリア (Barrier)
Zmniejsza obrażenia od wszystkich typów ataków – zarówno bliskiego, jak i dalekiego zasięgu.
プラズマコート (Plasma Coat)
Redukuje obrażenia od ataków bliskiego zasięgu (fizycznych). Działa podobnie jak Plasma Barrier, ale tylko na kontakty bezpośrednie.
ボールチェーンバリア (Ball Chain Barrier)
Redukuje obrażenia od ataków rakietowych z daleka. Działa wyłącznie na pociski o określonym typie.
自動回復能力 (Zdolności regeneracyjne)
小HP回復
Odnawia niewielką ilość HP co turę.
中HP回復
Odnawia średnią ilość HP co turę.
大HP回復
Odnawia dużą ilość HP co turę.
地形/poruszanie się
プラズマモーター (Plasma Motor)
Pozwala na ignorowanie różnic wysokości terenu w zależności od poziomu zdolności (od 2 do 6). Dzięki temu mech może wchodzić na wzgórza i inne przeszkody.
変形 (Deformation)
Umożliwia przełączenie trybu ruchu: lotniczy (ignoruje teren) lub naziemny. Zmiana formy następuje po wybranie odpowiedniej komendy.
サポート能力 (Zdolności wspierające)
修理 (Repair Ability / 修復能力)
Odnawia HP wybranemu sojusznikowi. Im wyższy poziom naprawianego mecha, tym więcej EXP zdobywa wykonujący naprawę (maksymalnie 10 EXP).
弾薬補給 (Assistant Ability / 補助能力)
Odnawia całą amunicję wybranemu sojuszniczemu mechowi. Uwaga: kosztuje to 5 punktów motywacji mecha wspierającego.
魔法コマンド (Komendy magiczne / Czarujące)
Użycie każdej komendy kosztuje określoną ilość SP (Spirit Points).
Komenda | Nazwa japońska | Opis | Koszt SP |
---|---|---|---|
Odnowa 1 postaci | 回復30 | Odnawia 30% HP jednej jednostce | 30 SP |
Odnowa całej drużyny | 全体回復 | Odnawia 30% HP wszystkim jednostkom w drużynie | 80 SP |
Zwiększenie uniku | 回避上昇 | Zwiększa szanse na unik | 30 SP |
Dodatkowy zasięg | 移動範囲拡張 | Zwiększa zasięg ruchu o 3 pola | 10 SP |
Osłona bok/tył | 奇襲防止 | Zapobiega atakom z boku i tyłu | 20 SP |
Wzrost siły | 攻撃力上昇 | Zwiększa siłę ataku o 30% | 45 SP |
Wzrost obrony | 防御力上昇 | Zwiększa obronę o 40% | 40 SP |
Dodatkowy ruch | 再行動 | Umożliwia dodatkowy ruch kosztem utraty tury | 70 SP |
+10 MP | モチベーション上昇 | Zwiększa punkty motywacji o 10 | 40 SP |
Uwaga końcowa:
Najbardziej zaawansowane umiejętności specjalne posiadają zazwyczaj wrogowie. Nasze mechy też mają wiele zdolności – warto je dobrze poznać, aby zoptymalizować obronę i atak w misjach.
* Sprostowanie do Komend Magicznych:
Aby wykonać czar trzeba mieć odpowiednią ilość SP (Spirit Points z ang.) Komendy magiczne działają tylko przez jedną turę lub przez ten czas dopóki ich nie użyjemy(czyli na przykład jeśli zwiększymy sobie atak to będzie to trwało tak długo aż nie zaatakujemy-dobry pomysł!). Nie możemy ich wykonać jeśli mamy za mało SP. Uczymy się ich zgodnie ze scenariuszem i jeśli mamy odpowiedni Level. Znaki zapytania "???" oznaczają nienauczony czar. To chyba wszystkie Magiczne komendy bo niektórymi postaciami nie udało mi się nauczyć trzeciego czaru..
1.7 Grywalne Postacie i ich angielskie imiona oraz ich przydatność.
- Touya - główny bohater z zielonymi włosami (mocna postać, potężne ataki,daleki zasięg)
- Artur - murzyn (przeciętna postać)
- Clovis – przyjaciel Artura, filetowe włosy (przydatne czary, niezły atak)
- Fein - koleżka z niebieskimi włosami (dobre ataki i czar przyspieszenia)
- Yumiru - laska z z jasnoniebieskimi włosami (niema mecha (chyba), dobre czary)
- Oreri - dziewczyna z żółtymi włosami (dobra w dalekim dystansie, bardzo mocny specjal dla Touyi)
- Ai – dziewczyna niebieskimi włosami (przydatne czary odnowy HP)
- Reone - dziewczyna z jasnoniebiesko-zielonymi włosami (moja faworytka) (mocne ataki,czary)
- Kururu - młoda dziewczyna z różowymi włosami (odnawia HP i czar dodania Punków Motywacyjnych)
- Kasumi - dziewczyna z czarnymi włosami w okularach (odnawia Amunicję,słabe ataki)
- Serika - dziewczyna z jasnofiloetowymi włosami (odnawia HP,słabe ataki,czary przydatne)
- Merisa - dziewczyna z brązowymi włosami (też niezła..) (silne ataki i dobre czary)
- Merumi - młoda dziewczyna z żółtymi włosami (odnawia,HP słabe ataki)
- Syiuteen - blondyn (mocne ataki,przydatne czary)
- Seru - młody koleżka z brązowymi włosami (przeciętna postać,czary odnowy HP)
- Resuto – niebieskowłosy gość, grywalny tylko przez jedną walkę (świetny atak,czar oddania tury)
Ich dokładne opisy znajdziecie w OPCJACH.
1.8 PYTANIA
Czy możliwy jest LV.99?
Tak, ale dzięki trikowi który napisałem wyżej i tylko na misji w której przyjdzie nam walczyć między sobą. Chodzi oto, że wszyscy z drużyny będą mieli zbliżone Levele i tylko wtedy nie przeskoczymy na większy poziom jakby to miało miejsce w przypadku zwykłych wrogów gdyż im nie przybywają EXP a w tej misji mimo że resztą naszej drużyny steruje komputer to punkty EXP przybywają. Jest to naprawdę ciężki zadanie (naprawdę hardcorowe-ale ja to wykonam) i w przybliżeniu zajmie około 25-40 godzin! I uważajcie bo ta misja jeśli nie użyjecie triku kończy się po trzech przegranych i scenariusz postępuje dalej.
Czy są jakieś walki nie do wygrania (lub ultra trudne)?
Jasne i to nie tylko jedna. Jest ich naprawdę sporo więc wymagający gracze znajdą coś dla siebie i pamiętajcie o save'owaniu. Nie do wygrania jest walka z bossem w fioletowym mechu (ten z intro) gdy spotkamy się z nim pierwszy raz i gdy otacza się chmarą latających mechów. Teoretycznie misja kończy się gdy zniszczymy trzy takie chmary, ale jest jeszcze boss któremu możemy zadać obrażenia ale problem w tym że jeśli jego HP zejdzie do poniżej 760HP odnawia sobie około 350 HP nawet kilkakrotnie! Więc jak z nim wygrać? Z mojego doświadczenia w walce z nim wynika ,że należy zrobić to tak: W mechu z nami musi siedzieć Oreri (dziewczyna z żółtymi włosami, ma mocnego specjala 300 i dodaje do parametru ataku punkty). Następnie trzeba nabić Touya'ją przynajmniej LV. 40 nie będzie to trudne gdyż boss ma poziom 35 oraz zwiększyć sobie czarem Punkty motywacji do +30. Dalej zabić Touya'ją wszystkie latające mechy, tak aby mieć max +50 Punktów Motywacji i uderzać w bossa, aż do zabrania około 770 HP (nie mniej!). Teraz zwiększamy czarem siłę ataku, i najmocniejszym specjalem (300) uderzamy od tyłu w bossa. Jeśli uda się zabrać 770HP to powinien przegrać ale to nie jest takie pewne. Jak dojdę to tego momentu i uda mi się go pokonać (wtedy miałem złą dziewczyna w mechu - za słaby specjalny cios) to dam znać. Mimo to SPRÓBUJCIE!
Jaki jest twój ulubiony mech i postać?
Mój ulubiony mech to pilotowany przez zombiaka w jednej z misji gigantycznych rozmiarów niebieski robot (największy ze wszystkich) ma może niezbyt mocne trzy ataki.Konkretny specjal, no i ten wygląd... Genialny jest też nowy mech Rimonda (Ten koleżka z brązową prostą fryzurką) - świetny wygląd (czarny) mocne ataki no i przydatne umiejętności (odowa HP).
Natomiast postać to pan z kitką w ciemnych okularach (KINARI) - nie jest zbyt mocny ale ma ciekawy design. Resuto i ten Rudy pan też MAJĄ doskonałą kreskę.
1.9 SCENARIUSZ W SKRÓCIE
Niestety nie mogę wam przetłumaczyć scenariusza ze względu,że po prostu nie znam w takim stopniu japońskiego. Niestety nie wiem w którym roku dzieje się akcja gry ale wydaje mi się że jest to niedaleka przyszłość.
Z animacji wynika,że uczeń jednej z japońskich szkół zostaje przypadkowo wplątany w walkę dwóch wielkich mechów. Po silnym uderzeniu z jednego z nich wypada pilot. Nasz główny bohater decyduje się stanąć za jego sterami z pokonuje ciemnego mecha. Po chwili budzi się w domu myśląc że to sen,ale nagle zaczyna czuć ranę jaką zdobył podczas walki. Odczytuje także list który zostawili mu rodzice gdyż wyjechali na pewien czas z miasta.
Gdy Touya wybiera się do szkoły zaczepia go dziwny mężczyzna. Zostaje zabrany do samochodu i w lesie zostaje mu wstrzyknięta dziwna substancja. Touya traci przytomność i znajduje się w dziwnym miejscu. I tak zaczyna się ta opowieść w której przyjdzie nam walczyć po różnych stronach konfliktu i z ludźmi opętanymi przez tajemnicze siły. A jaki będzie koniec zobaczycie sami dodam że trochę zaskakujący.
2.0 INFO
Podziękowania dla Winkysoft (www.winky.co.jp) za ponadczasową i mega grywalną pozycję ! Mam nadzieje że poradnik wam pomoże. Sam Rayblade zabierze wam dużo czasu no i mogę się założyć, że ukończycie ją kilka razy ^_^.
Stronki w necie:
Kontakt
Masz pytania dotyczące portalu czy kanału na YouTube? Interesuje Cię reklama? Chcesz współtworzyć stronę? Napisz do nas!
• Forum: Zajrzyj i dołącz do naszej społeczności!
• O redakcji portalu: Kliknij po więcej informacji
• E-mail: rolly(@)sega.c0.pl