Developer
& Producent : Taito
Platforma : SEGA Dreamcast
Ilość bloków dla VMU : 9 Gra Obsługuje : Pad,
VMU, Vibration Pack, Arcade Stick, Wędka Liczba graczy : 1 - 2
Liczba GD-Rom : 1
SPIS TREŚCI
1.
Podstawy gry i opis pada. 2. Opis postaci i zagarania. 3. Bonusy. 4. Kontakt i info.
1.PODSTAWY
GRY I OPIS PADA.
HISTORIA
GRY: W 2010 Keith i Burn zostali pokonani przez zawodników. W 2012 Keith zakłada
grupę Neo Noa,która ma bronić pokoju na świecie. W tym samym czasie
Richard Wong tworzy własną grupę Army Of Psychiccers i chce zniszczyć całą
ludzkość. Starcie tych dwóch grup będzie nieuniknione. Poza tym wiele
postaci pozna swoją przeszłość oraz poznają prawdę o swoim pochodzeniu.
OPIS PADA (kierunki w tej grze są pojęciem względnym, gdyż wszystko zależy
od tego gdzie stoimy,dlatego kierunki przedstawiłem w ten sposób) :
góra góra/lewo o o o góra/prawo \|/ lewo o-- o --o prawo / |\ dół/lewo o o o dół/prawo dół
360 ' - całe kółko na padzie 180 ' - połowa kółka na padzie
G - czyli Garda L - czyli Lekki Atak S - czyli Silny Atak
Start - pauza gry X+Y+A+B+Start - reset gry
OGÓLNE ZASADY GRY: Z boku planszy mamy dwa paski o rożnych kolorach (zarówno pierwszy jaki i
drugi gracz).Górna połowa to nasze życie czyli LIFE GAUGE,a dolna cześć
to energia Psy czyli PSY GAUGE. Aby wykonać jakiś specyficzny cios będziecie
potrzebowali właśnie tej energii PSY,bez niej nic nie zrobicie z wyjątkiem
combosów i małych kul energetycznych. Energi PSY może być nabita poprzez
PSYCHO CHARGE (G + L + S) lub gdy nie będziemy wykonywać żądnych ruchów.
Natomiast komendą 360 ' + G + L + S wykonamy HYPER CHARGE dzięki której zwiększy
swoją siłę ataków ciosów oraz pojemność PSY GAUGE ale niestety
automatycznie zmniejszymy sobie życie więc uważajcie!! Walka odbywa się w zamkniętym kwadracie. który służy do masakrowania
postaci przy ścianie. Można go rozwalić!! Wystarczy w ostatniej rundzie
wykonać mocny cios i przeciwnik musi polecieć albo na lewą albo na prawą
stronę kwadratu,inaczej ściana nie pęknie!!!
- Ściany - Ściany służą do używania combosów na postaciach oraz przydają się do
niektórych ciosów gdyż wróg niema gdzie uciec dzięki czemu możemy
naprawdę wyprowadzić niezłą serię kończąc ją np. Rzutem. Ważnym
elementem jest także to,że postać która uderzy w ścianę ma chwilowego
Stuna. A wiecie co to znaczy:-)
- Bariery - Bariery służą nie tylko do blokowania potężniejszych kuli energetycznych
i ataków ale także przydają się gdy znajdziemy się pod ścianą a wróg
zacznie zalewać na seriami ciosów. Wykonując barierę odrzucimy go na
bezpieczną odległość. Barierą możemy także zadać obrażenia jeśli
jesteśmy blisko postaci i dodatkowo dodajemy małego Stuna.
OTO OPIS DOSTĘPNYCH GARD ORAZ JAK JE WYKONAĆ: - Normal Guard - Wciśnij G Ta garda powoduje blokowanie podstawowych ciosów, combosów i małych kul
energetycznych wykonanych poprzez wciśnięcie L lub S.
- Barrier Guard - 360 ' + G Tą blokadą zablokujesz wszystkie ciosy i uderzenia. Niestety redukuje ona
energię PSY. Gdy wróg jest blisko i wykonasz tą barierę odrzucisz go na
dalszą odległość.
- Retreat Barrier - o-- --o + G Tą barierą zatrzymasz się gdy będziesz leciał na ścianę i szybko
odzyskasz nad nią kontrolę. Przez chwile zapali się także Barrier Guard.
Pamiętajcie, że po nokaucie musicie trzymać blok. Psy : 50%
OTO OPIS WSZYSTKICH UŻYTECZNYCH RUCHÓW: - Normal Dash - Dowolny kierunek + L + S Ta kombinacja powoduje szybkie poruszanie się po planszy dzieki czemu
unikniemy ciosów.
- Quick Dash - L + S Tą kombinacją możecie poruszać się po planszy z tą różnicą,ze szybkość
jest znacznie większa i zawsze znajdziemy się blisko wroga,wiec możemy już
go katować. Ten ruch powoduje także odbicie małych kul energetycznych
wykonanych pod L lub S.
- Slide Dash - o-- --o + L + S Tą kombinacją wykonasz jakby side step czyli unik w bok.
- Psycho Charge - G + L + S Tą kombinacją zwiększamy swoją Energię PSY.
- Hyper Charge - 360 ' + G + L + S Tą kombinacją zwiększamy pojemność Energi PSY oraz siłę ataku naszej
postaci(POW) ale zmniejszamy sobie ilość życia (LIFE).
- PSY Impluse - Naciskaj L lub S szybko kilka razy Gdy wróg zacznie cię masakrować pod ścianą i znokautuje cię kilka
razy,możesz uratować się jakby kontrującą barierą. Ta bariera zadaje także
obrażania wrogowi!!!! Psy : 25%
- Barrier Break - --o + S Ten ruch działa gdy oboje zawodników jest niedaleko siebie i mam za zadanie
zniszczyć Barierę obroną wroga. Cios ten zadaje obrażenia ale może być
zblokowany przez Normalną Gardę. Psy : 50%
- Rzut - Blisko postaci G + L Wykonasz rzut w zależności od postaci. Można łączyć go z combosami!!!
Podstawowe comba mogą być wykonywane z bliskiej odległości i różnią się
od siebie ze względu na wagę postaci. Oto opis:
- Waga lekka postaci - L, L, L, L L, S, Special L, S, L, Special L, L, S, Special
- Waga średnia postaci - L, L, L L, S, Special L, L, S, Special
- Waga ciężka postaci - L, L S, Special L, S, Special L, S, S
Aby wykonywać inne comba np. z daleka wystarczy poznać specyfikę wszystkich
ciosów,gdyż wszystko zależy od ich zasięgu szybkości itp. Np. wykonajcie
Setsuną : S potem o-- --o +L .Widzicie na tym polega nabijanie jak najwięcej
Hit. Ważna jest także ściana gdyż przy niej postać nie ucieknie nam
daleko więć możemy jeszcze bardziej przedłużyć combosy nawet do 6 - 7
Hit !! Wystarczy comba kończyć np. rzutem !
OPIS TRYBÓW: - Arcade Mode - W tym trybie zmierzycie się z postaciami aby pobić rekord czasu gry. Podczas
gry może dołączyć się drugi gracz.
- Story Mode - W tym trybie poznamy historię postaci,przeplataną animacjami CG.
- Training Mode - Tutaj możemy sobie potrenować ciosy i ustawić dowolne kombinacie walki.
- VS Human Mode - W tym trybie pogramy z drugim graczem,czyli będzie można skopać tyłek żywej
osobie ;-).
- VS Com Mode - Tutaj możemy powalczyć z dowolnie wybranym wrogiem,kierowanym przez CPU.
- Watch Mode - Tutaj możemy zobaczyć jak walczą postacie sterowane przez CPU. Najlepiej
ustawić najwyższy poziom trudności w Opcjach.
- Options Mode - Tutaj możemy ustawić wszystkie opcje związane z grą.
- Records - Tutaj możemy zobaczyć wszystkie rekordy z gry zarówno dla jaki i dwóch
graczy.
WYBÓR TRYBU WALKI: - Normal - Ten tryb to zero pomocy wszystko wykonujemy manualnie.
- Beginner - W tym trybie energia PSY przybywa automatycznie jeśli nie ruszamy się
postacią. Komputer pomaga nam także w wykonaniu gardy,których ilość możemy
ustawić.
2.
OPIS POSTACI I ZAGRANIA.
--------------------- MIGHT --------------------- Master of Lightning Imię : Might Grupa : Brak Typ : Waga lekka Wiek : 16 ---------------------
Electrigger S lub --o --o + S Psy : 30% Obrażenia : 200
Zmiana Kierunku Electrigger Podczas tego ciosu przytrzymaj S. Psy : 0%
Magnet Anchor 180 ' + L Psy : 30%
Lightning Hound o-- --o + L Psy : 40% Podczas tego ciosu przytrzymaj (podczas Lightning Hound, Max. 2 razy) Dowolny kierunek + L Psy : 40%
Lightning Sword 180 ' + S Psy : 40%
Thunder Break o-- --o --o + L Psy : 45% Zwiększa parametry wybranych ciosów!!.Efekt znika gdy Might dostanie obrażenia.
Oto te ciosy: Magnet Anchor - szybszy,większy zasięg Lightning Hound - szybszy,większy zasięg Lightning Sword - większy miecz i zasięg jego uderzeń Excursion - szybszy,większy zasięg
Excursion o-- --o --o + S Psy : 60% --------------------- PATTY --------------------- Master of Tone Imię : Patricia Myars Typ : Waga lekka Płeć : Kobieta Wiek : 15 ---------------------
Holy Whisper S lub --o --o + S Psy : 30% Obrażenia : 160
Prelude Key (Max. 8 kluczy) o-- --o + L Psy : 20% Obrażenia : 0 (Daje 210 kiedy eksploduje)
Eternal Harp o-- --o --o + L Psy : 50% Obrażenia : 0 Wszystkie klucze na planszy wybuchają.
Sweet Tone 180 ' + L Psy : 0% Obrażenia : 0
Resonance 180 ' + L Psy : 20% Obrażenia : 0
Sonic Rhapsody 180 ' + S Psy : 40% Obrażenia : 200 Dobry cios na niszczenie ścian.
Reverse Noise o-- --o + S Psy : 45% Obrażenia : 160 Tworzy barierę która kontruje każdego Fireballa.
Holy Purge --o --o + L Psy : 90% Obrażenia : 0
Saint Requiem o-- --o --o + S Psy : 80% Obrażenia : 180 + 129 Patty otacza się wielicką barierą która atakuje wroga oraz w tym samym
momencie chroni ją przed Fireballami. --------------------- WENDY --------------------- Master of Wind Imię : Wendy Ryan Grupa : Brak Typ : Waga lekka Wiek : 17 ---------------------
Air Crescent S lub--o --o + S Psy : 30% Obrażenia : 180
Air Slasher o-- --o + L Psy : 40% Obrażenia : 170 + 119
Tri-Crescent Split (po ciosie Tri-Crescent) 180 ' + S Psy : 0% Obrażenia : - Wendy tworzy 3 koła i zmienia swoją pozycję ruchową.
Earth Gale o-- --o --o + S Psy : 70% Obrażenia : 140 +... --------------------- GENSHIN --------------------- Magic User Imię : Genshin Kenjoh Typ : Waga lekka Grupa : Brak Wiek : 82 ---------------------
Kikakon <Ogre Spirit> S lub--o --o + S Psy : 30% Obrażenia : 180
Extra-1 (potem można) o / --o o-- \ o + L + S, G + L, G + L + S | o o | Psy : 0% Obrażenia : 350
Extra-2 (potem można) | o o-- --o o | + G + L, L + S, G + L + S o / \ o Psy : 0% Obrażenia : 350 --------------------- CARLO --------------------- Master of Water Imię : Carlo Belfrond Typ : Waga średnia Grupa : Noa Wiek : 24 ---------------------
Hydro Spiral S lub --o --o + S Psy : 30% Obrażenia : 180
Aqua Javelin 180 ' + L Psy : 40% Obrażenia : 0
Flow Press L lub S Psy : 0% Obrażenia : 220 Carlo wali kulą wody. Naciśnij L lub S a zaatakuje wodą.
Aqua Gimlet 180 ' + S Psy : 50% Obrażenia : 240 + 84 + 59
Hydro Blade o-- --o + S Psy : 40% Obrażenia : 140 + 99 + 68 Carlo tworzy barierę która go chroni.
Bubble Mine (Maximum 1) o-- --o --o + Light Psy : 50% Obrażenia : 10 +... Carlo tworzy Bąbla w którym może uwięzić wroga,wróg dostaje obrażenia
jeśli w nią wpadnie.
Hydro Trap o-- --o + L Psy : 45% Obrażenia : 350 Counter na atak fizyczny czyli nie Psy.
Serpent Press o-- --o --o + S Psy : 80% Obrażenia : 10x9 + 290 --------------------- REGINA --------------------- Master of Fire Imię : Regina Belfrond Typ : Waga średnia Grupa : Noa Wiek : 22 ---------------------
Blaze Shot S lub --o --o + S Psy : 30% Obrażenia : 200 Split Podczas Blaze Shot, przytrzymaj S i puść. Psy : 0% Obrażenia : 60 +...
Double Boost (szybko zrób po Boost Arm) 180 ' + L Psy : 30% Obrażenia : 380
Pile Banger (szybko zrób po Boost Arm) 180 ' + S Psy : 30% Obrażenia : + 126 --------------------- EMILIO --------------------- Master of Light Name : Emilio Michaelov Group : Army Type : Light weight Gender : Male Age : 16
Shining Arrow S lub --o --o + S Psy : 30% Obrażenia : 160
Seeker Ray 180 ' + L Psy : 40% Obrażenia : 180 +... (Zależy od wykonanych ciosów Reflector)
Direct Shooting (podczas ciosu Reflection) Wciśnij G Psy :0% Obrażenia : -
Prism Seal 180 ' + S Psy : 40% Obrażenia : 290
Angel Halo o-- --o + S Psy : 50% Obrażenia : 0 Emilio więzi wroga i zmniejsza szybkość ruchów wroga.
Arch Angel o-- --o --o + S Psy : 80% Obrażenia : 30x13 Można kierować tym ciosem.
Trinity Ray o-- --o --o + L Psy : 90% Obrażenia : 180 +... (po ciosie Reflector)
Direct Shooting (podczas Reflector) Wciśnij G Psy : 0% Obrażenia : - --------------------- SETSUNA --------------------- Master of Darkness Imię : Setsuna ???? Typ : Waga średnia Grupa : Army Wiek : 27 ---------------------
Darkside Soul S lub --o --o + S Psy : 30% Obrażenia : 40x4
Dark Wedge o-- --o + L Psy : 40% Obrażenia : 210 + 147
Limit Daggers Podczas ciosu Daggers Shadow trzymaj L Psy : 0% Obrażenia : -
Black Sun 180 ' + S Psy : 70% Obrażenia : 300
Gigantic Sun During Black Sun, hold S Psy : 0% Obrażenia : 301-359 Można charge'ować (trzymać dłużej kulę) co zwiększy obrażenia. Można
nią kierować.
The Darkness o-- --o --o + S Psy : 100% Obrażenia : 0 Po tym ciosie PSY wroga nie zwiększa się. Setsuna także staje się
niewidzialny podczas DASH. --------------------- GUDEATH --------------------- Master of Gravity Imię : Gudeath ???? Typ : Waga ciężka Grupa : Army Wiek : 33 ---------------------
Gravity Bullet S lub --o --o + S Psy : 30% Obrażenia : 180 Aby zostawić element tego ciosu na arenie przytrzymaj S. Psy : 0% Obrażenia : -
Asteroid Belt 180 ' + S Psy : 70% Obrażenia : 50 each
Satelite Fall - Single fire (po ciosie Asteroid Belt) 180 " + S Psy : 0% Obrażenia : 120
Satelite Fall - Volley fire (po ciosie Asteroid Belt) 180 ' + L + S Psy : 0% Obrażenia : 120 + 84 + 59 + 42 + 21 Przywołanie jakby bariery,którą dodatkowo można atakować. Wciskajcie
tylko obojętne klawisze!
Shaving Wall o-- --o --o + L Psy : 60% Obrażenia : 140 + 140 Może być jako rzut.
Meteor Butcher 360 " + Light (musisz być blisko wroga) Psy : 70% Obrażenia : 120 + 120 + 120 Może być jako rzut.
Gravity Infinity o-- --o --o + S Psy : 90% Obrażenia : 120 + 84 + 59 + 42 + 21 +... Czarna dziura,która zasysa wroga. Jeśli wróg do niej wpadnie jest
atakowany. --------------------- KEITH --------------------- Master of Ice Imię : Keith Evans Typ : Waga średnia Grupa : Noa Wiek : 19 ---------------------
Frigid Lance S lub --o --o + S Psy : 30% Obrażenia : 180
Frigid Prison 180 " + L Psy : 45% Obrażenia : 0 Keith zamraża wroga,który nie może się ruszać!
Frigid Shell o-- --o --o + L Psy : 60% Obrażenia : 0 Keith tworzy barierę dzięki której omijaj go wszystkie kulami PSY.
Blizzard Tooth o-- --o --o + S Psy : 50% Obrażenia : 360 --------------------- WONG --------------------- Master of Time Imię : Richard Wong Typ : Waga średnia Grupa : Army Wiek : 36 ---------------------
Genwaku no Kiseki <Tracks of Delusion> S lub --o --o + S Psy : 30% Obrażenia : 180
Sword appears behind opponent Przytrzymaj i puść S (podczas ciosu Genwaku no Kiseki) Psy : 0%
Kyokuu no Gen-ei <Empty Illusion> --o --o + L Psy : 40% Obrażenia : 0 Gdy trafi Wong teleportuje się w głąb planszy.
Imashime no Senrei <Baptism of Warning> --o --o + L Psy : 35% Obrażenia : 240
Twelve Swords (można dodawać prawie po wszystkich ciosach) o-- --o --o + L + S Psy : 15% Obrażenia : 10x12 + 240
Jigen no Matataki <Dimension Blink> o-- --o + L lub S Psy : 40% Obrażenia : 0
Faint o-- --o + L lub S Psy : 15% Obrażenia : 0 Wong teleportuje się w inne miejsce. Powtórzenie kombinacji powoduje jego
powrót do walki.
Unmei no Sentaku <Selection of Fate> 180 ' + L lub S Psy : 30% Obrażenia : 0 Wong rozdziela się na dwóch !!!Po trafieniu kopia znika.
Senritsu no Hukusen <?> o-- --o --o + S Psy : 40% Obrażenia : 240
Youkyuu no Sasoi <Slow Invitation> 360 ' + L Psy : 100% Obrażenia : 0 Wong zwalnia wszystkie akcje wroga wroga na 3 - 4 sekundy. Cios ten nie działa na wroga grającego Wongiem.
Kanzen na Sekai <Perfect World> 360 ' + S Psy : od 100% do 200% (zużywa całe PSY) Obrażenia : 0 Wong zatrzymuje czas i wroga na 2 - 4 sekundy w zależności ile mamy PSY. Cios ten nie działa na wroga grającego Wongiem. --------------------- BURN --------------------- Grandmaster of Fire Imię : Burn Griffis Typ : Waga średnia Grupa : Brak Wiek : 20 --------------------- Flame Shoot S lub --o --o + S Psy : 30% Obrażenia : 180
Explode (podczas ciosu Triangle Heat) 180 ' + S Psy : 0% Obrażenia : 260 Burn łapie wroga w pułapkę. Można włożyć potem cios.
Nova Flare o-- --o --o + L Psy : 0% Obrażenia : 0
Nova Flare Shot S lub --o --o + S Psy : 0% Obrażenia : 210 Dobry szybki cios,który nie zużywa PSY!
God Phoenix o-- --o --o + S Psy : 90% Obrażenia : 360
3.
BONUSY.
-
UKRYTE POSTACIE -
Wong
: Skończ tryb Story wszystkimi postaciami (minimalna ilość rund to jedna) lub
graj przynajmniej 18 godzin.
Keith : Skończ tryb Arcade wszystkimi postaciami (minimalna ilość rund to dwie) lub
graj przynajmniej 18 godzin.
Burn : Skończ tryb Story Wong'iem i Keith'em (minimalna ilośćrund to dwie) lub
graj przynajmniej 18 godzin.
Silver Emilio : Zagraj Emilio 30 razy lub graj przynajmniej 16 godzin. Przy wyborze postaci
naciśnij na zwykłym Emilio "X".
Golden Emilio : Zagraj Emilio 50 razy lub graj przynajmniej 18 godzin. Przy wyborze postaci
naciśnij na zwykłym Emilio "Y".
UKRYTE SCENERIE WALKI: Oto dodatkowe scenerie dostępne w trybie VS.
Sceneria Palace : Odblokuje się gdy Wong będzie już grywalny.
Sceneria Noa : Odblokuje się gdy Keith będzie już grywalny.
Sceneria Midnight : Odblokuje się gdy Burn będzie już grywalny.
Psychic Zone - Sceneria Silver Emilio : Tak też jest ta sceneria !!! Odblokuje się gdy Silver Emilio będzie już
grywalny.
Inne pierdółki : Niektóre postacie mają specialne rozmowy jeśli napotkają na siebie. Np.
Reggina i Carlo. Są to przeważnie powiązania z trybu Story.
Inne intro Oprócz standardowego intro Might i Emilio,gdy odblokujesz Keith'a i Burn'a
pojawi się druga wersja otwierająca grę.Poczekajcie chwile i sami
zobaczcie.
Walcz dwoma Keithami i spauzuj grę a usłyszysz dziwny okrzyk!
Walcz dwoma Wongami i spauzuj grę a usłyszysz dziwny okrzyk!
Walcz dwoma Setsunami i spauzuj grę a usłyszysz dziwny okrzyk!
4.
KONTAKT I INFO.
Mam
nadzieje,że poradnik będzie dla was użyteczny. Psychic Force 2012 może nie
należy do czołówki bijatyk,ze względu na swój system walki ale warto w nią
pograć,rozgrywka daje dużo frajdy. Grafika i muzyka prezentuje się troszkę
lepiej niż w Rival Schools. Spróbujcie troszkę innej zabawy a na pewno się
zawiedziecie.